Alla sätt är bra...

...utom dom dåliga.

Den devisen har jag fått erfara ikväll. Jag var nämligen jättesugen på kex. Matte satt vid datorn och jag vet att där finns kex i burken på byrån. Matte tog ingen notis om att jag buffade på henne och försökte göra mig påmind på alla sätt och vis. Då tänkte jag att jag får göra mig hörd också så jag skällde. Först lite svagt men sedan tog jag mod till mig med två rejäla skall. Men tror ni jag fick kex? Nä, jag blev hänvisad till min biabädd utan godis. Det var med andra ord ingen bra strategi att skälla på Matte när man vill ha kex. Men vad gör man? Man måste ju testa sig fram här i livet.

Men om man bortser från den lilla fadäsen så är det en trevlig kväll för det är fredag och det innebär helg och att Matte är ledig från jobb. Härlig härligt. Nu får jag rå om henne hela tiden. Imorgon ska vi nog iväg på något hörde jag talas om. Kanske söndag också. Men det blir tid för hemmamys också hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Zico_B

Tips till din matte -

Hur får jag min hund att skälla på kommando????



/Coach Z

2008-10-03 @ 21:44:08
Postat av: Wallander

och jag som trodde att din matte alltid besvarade dina signaler på direkten...

2008-10-04 @ 00:09:57
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Zico, du är klok som en bok. Om Matte ändå kunde vara lite mer lyhörd...

2008-10-05 @ 19:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0