Flaggan halad

Idag halade Matte in mitt bomärke från Lakritsön. Hon tog en gummibåt och paddlade ut och plockade av flaggan från pinnarna den satt fast på. Det kändes lite sorgligt, jag satt vid kanten av dammen och tittade på. Men den kommer väl upp igen till våren får jag hoppas. Den behöver nog piffas till lite också för den har blivit blekt av solen.

En lugn måndag har det varit. Jag matstrejkar, har tappat aptiten helt. Fast godis äter jag, vi tränade lite lydnad och det gick bra. Apporteringen gick det sämre med. Matte råkade placera mig på några otäcka nässlor och sedan gick träningen inte alls bra för jag tyckte allt var besvärligt och Matte skällde lite på mig och då blev jag helt ur gängorna. Men det kommer väl bättre stunder med det.

Vi gick förbi Huset innan idag. Det gör vi nästan jämt nu. Vi kan ju knappt bärga oss att flytta in. Jag vill ju undersöka tomten i lugn och ro. Och sedan vill jag ha dit kompisar och köra vilda jakter runt huset.

Kommentarer
Postat av: Pappa Foppa med familj

Kul att hitta er blogg.. Kennelmamman Reene skvallarde om den i vår gästbok.



Vi lyfter på hatten, hurra o bugar för alla fina arbetsmeriter ni samlat på er. Himla kul med duktiga vovvar.



Ha en fortsatt fin säsong!



/Stolt pappa Foppa med familj.



Ps lycka till i det nya huset...

2008-10-13 @ 20:41:34
URL: http://www.toffedreams.se
Postat av: Wallander

Din matte kommer knappt hinna piffa till flagggan förräns det är vår igen :-)



Nu tycker jag faktiskt att du får sluta med matstrejkeriet... man måste äta annat än godis (säger min MOR i alla fall).



Förstår att ni längtar tills ni får flytta in till ert eget lilla drömhus.



Vad kul att din farsa hittat till din blogg!

2008-10-14 @ 12:22:24
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Idag åt jag en halv portion mat men sedan har jag inte velat ha mer. Jag kan inte hjälpa det. Jag är en känslig själ.

2008-10-14 @ 20:15:36
Postat av: Lakrits

Papsen, tänk att du har hittat hit. Det är ju helt underbart. Hälsa till din flock uppe i norr från oss i söder!

2008-10-14 @ 20:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0