Halta Matte

Idag har Matte varit hos en doktor med sin krånglande högerfot och nu är hon lite halt av sig. Hon har nämligen fått en spruta i foten så att den ska sluta krångla. Och då får man visst lite ont av sprutan ett par dagar fast det ska bli bättre sedan. Jag begriper inte detaljerna riktigt men tydligen kan det hjälpa med spruta. Gör det inte det så får det krångla bäst det vill säger Matte för hon vill inte bli opererad. Hon ska tillbaka till tassdoktorn om sex  veckor.

Det har annars varit en ganska lugn måndag. Fast den började kul med ett spår som Matte hade lagt ut igår. Det gick bra fast hon hade varit lurig för en bit av spåret låg längs en grusväg. Det tänkte ju inte jag mig precis så jag letade lite fram och tillbaka och jag var lite skum på det ända till slutet när jag hittade klöven. Men det är ju bra med lite klurigheter, allt kan inte vara likadant alltid.

Efter tassdoktorn blev det cykeltur men ikväll gick vi en kortare runda, avslutade med fältet så att jag fick springa lite där. Det blir en tidig kväll för Matte känner sig inte i form precis och jag behöver också vila mig.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Spelar väl ingen roll, vad din matte försöker lura dig med, du fixar allt tillslut!!!!



Vi, jag & MOR kommer att hålla tassar & tummar för att sprutan som sattes i din mattes fot idag kommer att hjälpa. Kanske borde hon varit lite i stillhet framförallt idag, eller?



2008-10-06 @ 21:55:50
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Margareta

Medan du vilar dig i form (tycker jag) så har jag letat efter din bortsprungna dummie. Döm om min förvåning - så låg den bara där, och vi som letde så.

I går la jag och Britt-Inger ett fält där igen men ingen hund hittade den då heller och du ska inte tro att den hittades av någon fyrbening i dag heller med bra näsa utan det var jag med halvtaskig syn och begynnande snuvig näsa som nästan trampade på den. Att det är din går inte att ta miste på för det står Marie på den och den är orange som du sa att den var vid försvinnadet

kram Margareta

2008-10-07 @ 12:38:06
URL: http://www.anthriscus.se
Postat av: Zico-Bus med matte

Krya på foten, Marie!

Vi håller nog med föregående talare, om att lite vila kanske skulle vara bra. Men det borde väl en doktor förstå själv :)

Vi ses om inte förr, så på söndag - det blir en stor tillställning med ca 70 ekipage. Kul!

/Z&H

2008-10-07 @ 13:56:59
Postat av: Lakrits

Toppen att min dummy återfanns! Tusen tack Margareta!



Zico...nu blir jag orolig. Du menar väl inte söndagen som kommer? I så fall har vi gjort en miss i protokollet.

2008-10-07 @ 20:35:36
Postat av: Lakrits

Matte cyklade ju bara så hon tog det ovanligt lugnt för att vara Matte. Det är bara tassen som måste vara lite stilla, resten av Matte kan ju röra på sig. Förresten så haltar hon mindre idag så det är nog snart som vanligt igen.

2008-10-07 @ 20:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0