Min tur att gå till doktorn

Ja, idag var det min tur att gå till hunddoktorn. Klockan sex hade Matte bokat tid för vaccination och allmän översyn. Det var mina rinnande ögon som diskuterades lite men mest pratades det om att jag är lite trött och hungrig och att jag beter mig som om jag har valpar i magen fast där finns visst inga. Nu har jag fått en medicin i form av droppar som jag ska ta i fem dagar så får vi se om det kan göra susen. Det smakade inget särskilt med dropparna så jag protesterade inte. Så fick vi höra det dystra att jag behöver dra ner på maten och att vi ska ut och röra på oss ännu mer. Röra på mig har jag ju ingenting emot men dra ner på maten tyckte jag var ett jättedåligt förslag.

Jag var inte så glad åt veterinären idag, stod mest vid dörren och ville ut. Men jag finner mig ju snällt i vad de gör med mig där. Efter besöket åkte vi till apoteket på Jägersro och hämtade ut min medicin. Lika bra att börja med en gång tyckte Matte som inte gillar att vänta med saker. Så får vi se. Håll tassarna för att jag snart är som vanligt igen!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Trist med doktorn och ännu tristare med bantingsordet. Det förstår jag verkligen. Men hälsa matte och gratulera så mycket. Fick just höra goda nyheter. Super duper.

2008-10-07 @ 21:27:31
Postat av: Enzo

Vad tråkigt att du är hängig. Hoppas medicinen gör dig piggare. Matte säger att Cockie var likadan så hon vet hur kämpigt både du och matte har det.



Förstår inte ditt problem med att dra ner på maten, det gör jag med ojämna mellanrum. Har hört att det är bra att fasta och rensa kroppen... Matte är dock inte riktigt nöjd med mina fastekurer :-(

2008-10-07 @ 21:44:35
Postat av: Wallander

Vaddå ansåg doktorn att du var för tjock... vilket trams! Jag tror det är din päls som förvillar bara!!! Men visst en plutt mindre var dag kan du väl stå ut med eller?



Det är inte roligt att du är lite hängig, men de där dropparna hjälper alldeles säkerligen.



Hoppas du & Knappen får vara med och fira den glada nyheten ikväll, men lova att hålla xtra koll på din matte.



2008-10-07 @ 22:15:33
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo

Walle då, Lakkan är inte alls tjock!!! Veterinären säger så för att när man mår som Lakkan efter löpet så hjälper det att äta mindre och röra sig mer. Det har inte alls med att göra om man är tjock eller inte. Inte för att jag vet, men matte säger att hon vet hur det är för Cockie mådde tydligen väldigt dåligt efter sina löp och blev supderduper skendräktig så matte fick hålla på med sånt.

2008-10-07 @ 22:53:21
Postat av: Lakrits

Tack för att ni försvarar mig att jag inte är tjock. Visst har jag en rund rumpa men det ska man väl när man är tjej? Inte ska man vara benig inte?

Och precis som Wallander skriver är jag ju en hårfager tjej och pälsen kan få en att se större ut. Den kanske till och med kan väga en hel del.

2008-10-08 @ 20:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0