Busväder och matlagning

Idag har det faktiskt varit busväder. Regnet skvalade ur stuprören i förmiddags så det blev en del innevistelse men det gjorde alls inget för Dagismatte stekte lever och biffar. Jag satt troget i köket och övervakade och väntade. Och den som väntar på något gott får utdelning till slut.

I eftermiddags har vi sedan varit ute i trädgården och kollat runt en del. Fast Dagismatte har haft ont i sitt knä så det blev inte så mycket jobbat. Jag var lite svårflörtad på promenaden, tyckte det kändes konstigt att inte Knappen och Vildhusse var med. Dagismatte försökte locka med mig och det gick en bit men sedan ledsnade hon när jag inte ville och knäet bråkade. Jag hoppas hon inte tar det personligt men jag är känslig för förändringar och vill gärna ha saker och ting som de brukar vara.

När Matte kom blev det en tur runt Ekholmssjön och sedan var det mörkt. Vi hann knappt hem innan det var svårt att se. Nu ska jag vila mig. Jag har vilat mycket innan idag också, det tar faktiskt mer på krafterna att resa än vad man kan tro.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Hösten är nog här nu känns det som och attans vad det blir mörkt fort.



Hoppas dagismattes knä snart blir bra igen och att Knappen och vildhusse snart är med på promenaderna igen... så att du får ha det som du brukar.

2008-09-30 @ 23:36:10
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0