Ordningen återställd

Mitt i natten hämtade Matte sina föräldrar på flytplatsen. Resan hade gått lyckligt och de var glada att komma hem igen. De fick ett glatt mottagande av mig och Knappen som fick vänta hemma för vi fick inte plats i bilen tillsammans med alla väskorna. Det var härligt att ha dem hemma igen och att allt är som vanligt. Men natten blev för stökig för mig så tidigt i morse mådde jag lite illa och fick ta en lov i trädgården. Men sedan somnade vi om igen fast telefonen väckte oss vid åttasnåret. Men vi somnade en gång till och vaknade utvilade. Vi var ju tvugna att njuta fullt ut av sista sovmorgonen. För imorgon är allt verkligen som vanligt för Matte ska till jobbet. Fast hon börjar redan planera för nästa ledighet i november innan hon slutar på det där stället hon jobbar på.

Ikväll är det jaktkurs. Bara denna och en gång till sedan är den kursen slut. Tiden går fort. Imorgon kväll blir det Lommaträning om allt går enligt planerna. Allt tillbaka i sina vanliga gängor igen. Lite synd tycker jag för jag gillar skarpt när Matte är ledig. Men jag har det ju bra nu när Dagismatte och Vildhusse är tillbaka igen från semestern och jag kan vara med dem på dagarna.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Förstår att du gillar att allt är som det brukar igen... det är alltid bäst.

2008-09-17 @ 22:27:59
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0