Sjukstuga

Jag blev väldigt förvånad när Matte kom från jobbet redan innan lunch. Naturligtvis fick hon ett varmt mottagande fast jag märkte direkt att hon inte var som vanligt. Hon var sjuker nämligen. Hon hade darrat som ett asplöv på jobbet, suttit med en filt om sig, inte kunna behålla frukosten och så blev hon "hemskickad". Hon har också blivit befriad från sin jour imorgon. Det innebär att jag får rå om henne och det är ju toppen fast ännu bättre vore det ju om hon slapp vara krasslig. Eftermiddagen och kvällen har tillbringats mycket på soffan för Matte och jag har ju fått ligga nära och hålla ett vakande öga. Men en tur i skogen blev det och efter den var Matte så trötter igen. Men jag tror hon tar sig. Hon har i alla fall fått i sig lite mat fast magen krånglar. Men nu ska vi sova och förhoppningsvis är det på returen imorgon. Som det kan bli. Jag minns när jag var så magsjuk i vintras. Det var verkligen jobbigt.

Redan igår kände jag att Matte inte mådde bra. Vi åkte och tränade ändå och det var inte så smart för Matte var på dåligt humör och skällde på mig utan anledning och det hela blev lite dystert en stund. Fast vi slutade bra ändå med apportbocken och leksak. När vi kom hem somnade Matte nästan på en gång och sov minst tolv timmar fast var ändå helt knas i morse. Nu får vi hoppas att allt snart kan återgå till det normala.

Nu ska Matte förflytta sig från soffan till sängen och bädda ner sig för natten. Jag ska ligga nära henne och vaka över henne så att hon snabbt blir frisk igen.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilka veklingar vi har till mattar!!! Min MOR ligger bara i soffan och snörvlar och tycker allmänt synd om sig själv.



Men jag gör oxå så gott jag kan för att förfriska henne.



Hälsa din matte att hon skall krya på sig snabbt.

2008-09-20 @ 16:03:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Camilla och Enzo

Krya på dig Marie! Det är avslutningsdags på onsdag så då får du vara på benen igen.

2008-09-20 @ 20:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0