Delikatessernas dag

Åh, jag hade egentligen somnat i sängen för ikväll, allmänt nöjd med dagen när jag vaknade för en liten stund sedan. Och gissa vad jag vaknade av? Nä, det kan ni inte så jag ska berätta. Jag slog upp mina bruna ögon när jag kände den ljuva doften av stekt blodpudding. Jag trodde först det var en dröm att Matte satt där på sängen hos mig med en tallrik stekt sönderdelad blodpudding. Men nä, det var högst verkligt och jag låg behagfullt kvar medan jag snaskade i mig läckerheterna.

Det var slutet på en dag som har varit alldeles ypperlig. I eftermiddags stekte Dagismatte pannkakor och det gick ner en och en halv i min lilla mage. Sedan åkte Matte och jag till Lomma när hon kom från jobb. Där bjöds det på skinkgodis medan vi tränade under trevliga former. Matte var väldigt nöjd med resultatet idag. Hon tyckte jag var FOKUSERAD. Hör och häpna. Och det belönades rikligt för när vi körde in om City Gross köptes både märgben och billig fin ungnötslever. Levern stektes när vi kom hem och jag fick försenad kvällsmat med levergott och lite steksås. Skålen slickades många varv och sedan gick jag till sängs. Men så vaknade jag som sagt upp av servering på sängkanten. Kan man ha det bättre egentligen? Nu är ju inte varje dag så innehållsrik matmässigt och kanske är det tur för annars hade jag nog rullat fram till slut. Men överraskningar är alltid trevliga. Och man kan dra slutsatsen att det lönar sig att anstränga sig på träningen! Tål att fundera över.

Nu ska jag återvända till sängen, mätt och go och gosa ner nosen min i täcket.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Inte dåligt alltså, vilket slut på en redan så lyckosam smarrighetsdag! Du måste ha sovit gott inatt!







2009-04-17 @ 22:28:16
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Jaaaa det gjorde jag. Var inte så hungrig imorse. Matte muttrade och jag fick maten i retur på Dagis sedan. Vid halv elva gick den fint ner. Så märgben i eftermiddag, leverstrimlor på kvällsmålet. Nam-nam.

2009-04-17 @ 23:00:56
Postat av: Heléne

TACK TACK TACK :D

Du och Carina var så himla proffsiga, duktiga, rådiga, ... just name it! Ska jag bli sjuk någon gång hoppas jag att ni är i närheten :)

/Heléne

2009-04-18 @ 20:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0