Mårdens tillhåll upphittat!

Ikväll gick Matte och jag en runda nere i vår sydvästra hörna av tomten, där det är ganska igenvuxet. Det var där jag i vintras var helt säker på att mården höll till men jag hittade aldrig tillhållet för det var väl dolt under löv och bråte. Men nu såg det dagens ljus när vi rotade där bak.


Gången in...


Hålan innanför...


Var tvungen att undersöka grundligt! Alldeles tomt var där. Mården har tagit sitt pick och pack och dragit till andra jaktmarker.


Och så här trött blev jag sedan...

Gick faktiskt in före Matte ikväll och det händer inte ofta. Efter lite kvällssnacks är jag nu redo för sängen.

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Vad duktig du är! Nu förstår jag varför gick ner dit när Elliot var där i söndags. Du skulle ju visa honom det misstänkta stället såklart. Att vi inte fattade det. Bra i alla fall att mysteriet är löst och att mården gett sig av. Den gillade säkert inte konkurrensen. Tur förresten att det inte var matte och du som skulle åka till Stockholm igår. Massor med folk och byte till buss med omlastning av allt mellan Linköping och Norrköping. Och en timmes försening till Stockholm. Det fanns en stackars labrador med på tåget. Den såg helt trött ut av allt. Låg ute i gången och brydde sig inte alls när folk klev över den. Jag tassade försiktigt förbi i strumplästen så jag inte skulle trampa på den. Men alla är väl inte lika snälla skulle jag tro. Hade aldrig velat ligga mitt i trafiken sådär om jag var hund. Hennes matte hade nog ännu inte listat ut att man kunde köpa barnbiljett billigt, billigt. Borde ha tipsat henne men jag kom inte på det då.

2009-04-14 @ 21:58:55
Postat av: Wallander

Att du vågade stoppa ner snudan så där i fd mårdens tillhållshål... härligt att den har gett sig av!



Vad fin bilden är där du ligger och tar igen dig lite.

2009-04-14 @ 23:46:48
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0