Tävlingsträning

Idag var det tävling på Burlövs BK. Det var många från Lomma som skulle ställa upp så vi åkte dit för att kolla och för att jag ska vänja mig vid alla intryck. Miljöträning alltså. Helt okej tyckte jag för jag ville ju såklart också heja på de jag kände som skulle vara med. Det gick jättebra för Roland och Bessy som knep ett förstapris och en andraplacering i sin grupp. Wallander och Heléne kämpade på bra men det blev nesliga ett poäng från förstapriset. Men jag hade laddat med godispåse till Walle och den skulle han såklart ha oavsett hur det gick. Vi var ju nesliga ett halvt poäng från ett förstapris i Svedala förra året så vi vet hur det känns...

Efter två timmar på Burlövs BK drog vi hemåt. Lite möra var vi allt för det blev en tidig morgon. Medicinpinnen skulle nämligen med tåget och jag och Matte skjutsade henne. Halv åtta vinkade vi iväg henne mot Stockholm. Jag var med på perrongen också och jag såg nog rätt eländig ut där. Och vad kan man annat vara när flocken ska splittras. Jämmer och elände. Det har ju varit lajbans att ha Medicinpinnen här.

Resten av dagen sedan vi kom hem har Matte jobbat i trädgården och jag har vilat mig efter påskhelgens alla aktiviteter. Och lite har det väl hjälpt men jag tror jag behöver en natts sömn och en lugn dagisdag imorgon sedan är jag nog fit for fight igen!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tack för godispåsen som idag fick bli ett tröstpris. MOR tackar oxå för sitt "pris", hon behövde det verkligen för att få ner pulsen efter mitt mycket "konditionskrävande" pass.



Förresten har ni lust att hänga på på lördag, dvs till Tematräningen eller har ni sök på gång då?

2009-04-13 @ 22:45:51
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0