Vilken påskhelg!

Jag säger då det, den här helgen har varit något utöver det vanliga när det gäller roligheter.

I torsdags kväll och i fredags var ju Wallander här. Sedan igår var det sökträning i Fulltofta. Det var härligt väder och jag tror alla njöt. Träningen gick bra för min del fast jag var trötter på slutet. Men när jag hade vilat mig lite i bilen sedan fick jag ett erbjudande att springa med Zico och det kunde jag ju inte motstå. Våra mattar var visst pigga på att gå en runda och det blev över stock och sten och vi fick verkligen se hur Fulltoftaskogen ser ut! Härligt var det och Zico var väldigt trevlig, han var inte alls så överdrivet intresserad av min bakdel som tidigare.
 
Kvällen igår tillbringades på Dagis. Där skulle tvåbeningarna se film. En mycket ovanlig händelse i Mattes liv, det var nog två år sedan sist. Jag drog mig tillbaka till sängen och var mycket sömnig när vi skulle åka hem vid midnatt.

Så idag kom Elliot med matte Ann på besök. Lajbans säger jag bara! Som vi sprang och busade. Vi tog en härlig runda långt in i skogen och sedan lekte vi på tomten och tvåbeningarna fikade. Så roligt att få besök!

I helgen har jag alltså träffat mina tre polare, jag har fått spåra och träna sök. Kan det bli bättre?

Jo, det kan bli ganska underhållande när Matte är i farten. Det var nämligen så att vimpeln till min ö (Lakritsön) skulle sättas på plats ikväll. Matte hade färgat om den för den hade blivit så blekt av tiden ute förra året. Matte paddlade ut i gummibåten medan Medicinpinnen dokumenterade.


Matte angör ön...


Det börjar ta form...


Hurra! Min inmutning tryggad för ännu en säsong.

Men så på vägen tillbaka började Vildhusse hojta om en pump Matte skulle dra upp. Det gjorde hon bara det att pumpen var väldigt full med vatten och när den sedan vräktes öer kanten råkade den riva hål på gummibåten. Det blev bra fart på Matte mot land.


Hjälp! Båten sjunkter ihop!


Ojdå, det ser roligt ut tycker jag. Undra om Matte behöver hjälp eller hon reder ut det själv?

Rejält blöt blev Matte om rumpan och ryggen och det blev en hastig avfärd hemåt. Det tyckte jag var bra för jag var supertrött. Gick direkt till sägen och dit ska jag återgå nu igen. Det blir en tidig morgon för vi ska köra Medicinpinnen till tåget redan kvart i sju.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja du har verkligen haft en toppenhelg du Lakkan... tänk om alla helger bestått utav 4 dagar, det hade varit väldigt braigt tycker jag.



Vad fint att det syns igen nu vilken ö som är din... men attans otur matte Marie hade sen med pump och allt, tur att det inte var så långt till land :-)



Det var kul att se er idag, tyvärr bjöd jag inte på något roligt att titta på, men du fick ju din miljöträning :-)

2009-04-13 @ 14:08:15
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Hahaha de va för roliga foton asså!Lakrits,din matte e bara för kulig =) Lyckos dej som har henne!

Tack för igår förresten det var allt en lång o härlig runda vi fick.

Kanske inte helt uppskattat att jag visar dej mina "vattenkonster" och vad man kan göra med varje liten pöl o vattensamling =D

Vi ses snar igen



pussingar från E

ps matte hälsar oxå

2009-04-13 @ 14:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0