Vattengympa och nattfiske

Hurra vilken rolig kväll det blev. Jag och Matte åkte och träffade Yster som hade ledigt från sin kurs i Höllviken. Vi åkte till stranden såklart, var annars? Där körde jag värsta vattengympa passet för där var väldigt långgrunt så det blev till att springa och hämta leksaken långt långt ut.





När gympapasset var avslutat och jag hade fått springa i strandskogen en stund så bar det av mot en kvällsöppen klasskiosk. I hamnen satt vi och beundrade utsikten.



Lagom när det mörknade kördes Yster tillbaka till kursgården. Men hon lämnade lite "tassavtryck" i dörrfacket till bilen!



Bullresterna gick raskt ner i min mage så det var alls ingen katastrof!

På väg hem körde vi sedan in om Dagis för det hade utlovats kräftfiske och det vill jag för allt i världen inte missa. Jag och Matte följde med Vildhusse när han vittjade burarna.



Spännande!!!



Kvällens skörd.

Matte bara ojar sig, hon tycker det är äckligt med kräftorna. Jag är fascinerad. Men det gäller att akta näsan lilla för klorna är tydligen vassa.

Nu väntar en skön natts sömn och imorgon förmiddag ska jag få träffa Elliot! Toppenkul ska det bli!


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Nu blev jag avis... du har alltså varit på våran favvostrand utan mig :-(



Ser spännande ut med kräftorna!

2009-08-06 @ 00:00:03
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Vira och Berit

Jag aktar mig också för att ha nosen nära kräftorna. Matte och jag har också fiskat och kräftorna såg fina ut i år.

Tyvärr har vi också fått en massa abborrar i dammen( hur de nu har kunnat komma dit) Någon påstod att fåglar kan ha med sig befruktad rom från någon sjö eller å. Vi har ju både Krankesjön och Kävlingeån ganska nära.

Hoppas ni njuter av ledigheten nu! Kommer ni upp något till Frostavallen i helgen?

2009-08-06 @ 09:01:35
Postat av: Vira och Berit

Jag aktar mig också för att ha nosen nära kräftorna. Matte och jag har också fiskat och kräftorna såg fina ut i år.

Tyvärr har vi också fått en massa abborrar i dammen( hur de nu har kunnat komma dit) Någon påstod att fåglar kan ha med sig befruktad rom från någon sjö eller å. Vi har ju både Krankesjön och Kävlingeån ganska nära.

Hoppas ni njuter av ledigheten nu! Kommer ni upp något till Frostavallen i helgen?

2009-08-06 @ 09:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0