Äntligen träning

Förra veckan lyste Lomma träningen med sin frånvaro eftersom Matte redan då var krasslig. Idag var hon på bättringsvägen och den utlovade turen blev av.

Idag höll vi oss nära alla andra ekipage och tränade. I början glodde jag mest på de andra och mindre på Matte men efterhand blev det lättare att fokusera på Matte och strunta (nåja, kanske lite överdrivet) i de andra. Vi tränade lite allt möjligt och jag tyckte det var himla skojigt. I slutet kom Carina och hjälpte oss med lösrulleträningen lite också. Även det gick bra och vi avslutade med en platsliggning. Jag halvsatte mig upp först för jag blev lite orolig men Matte kom tillbaka och jag lade mig igen och blev omklappad och lugnad och sedan gick det bra. Matte kom in till mig då och då och berömde och gav mig godis och sedan gick hon iväg lite igen. Det fungerade bra och vi var båda nöjda och glada när vi avslutade träningen. 

Ja, det var minsann tur det blev träning ikväll för i helgen blir det inga utflykter :( Det är nämligen så att Matte och Vildhusse ska klyva ett stort berg med ved i helgen. En vedklyv har hyrts i dagarna tre och då får de ju se till att få färdigt. Matte är ledig från jobb imorgon så de startar redan då. Jag tycker det verkar trist och jag tycker det är jämmerligt att det inte blir någon träning men ibland får man helt enkelt foga sig. Men ved är bra att ha och det blev ju hur mycket som helst av de där träden som sågades ner runt nyår. Matte har utlovat märgben och godis om jag är snäll. Jag ska vara med Dagismatte på förmiddagarna och på eftermiddagarna ska jag gnaga märgben och patrullera trädgården så att mården håller sig borta och sedan kommer Dagismatte upp till oss för att fixa fika. Mitt på dagen blir det paus för mat och promenad. Och något lite träningsaktigt borde vi väl kunna hinna med mellan varven.

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Det låter ändå som trevlig helg för dig. Fast lite jobbigare för Matte och Vildhusse. Men som du säger, det är ju bra att ha ved. Mysigt med brasa och skönt att inte frysa.

2009-02-05 @ 22:49:58
Postat av: Wallander

Jasså så ni har oxå varit iväg och tränat, verkar ha varit full rulle för er ikväll då kan man säga.



Vad bra att matte är på bättringsvägen igen, hoppas inte hon & Vildhusse tar ut sig alldeles för mycket nu i dagarna 3 bara.



Må så gott och njut ordentligt av de kommande märgbenstuggningarna!

2009-02-05 @ 23:47:11
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0