Det går mot ljusare tider

Ingen har väl undgått att det börjar bli ljusare. Det är jag och inte minst Matte glada över. Matte är ju som bekant ingen vinterälskare. Jag gillar snö men tycker ändå den varmare och ljusare delen av året är trevligast för det blir mycket mer utevistelse då. Fast idag har det varit toppen för Dagismatte är på bättringsvägen så vi gick allihopa (jag & Dagismatte och Knappen& Vildhusse). Sedan kom Matte hem och då hann vi ut innan det blev mörkt.

I morse var det riktigt riktigt kallt. Matte läste av -13,5 grader på termometern och den sitter ändå nära husväggen. Nu har Matte installerat en fäll till mig på golvet i bilens framsäte så att jag inte ska frysa om rumpan när jag åker till Dagis på morgonen. Jag åker ju i framsätet då för vi kör ju ändå bara på skogsvägen. Här hemma eldar Matte för fullt för att hålla värmen i huset. Ikväll har vi hämtat ved två gånger! Undra hur länge det ska vara så här kylslaget. Imorgon hade vi ju tänkt träna i Lomma och det ska vi väl om det inte blir alldeles för kallt och snöigt.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Brrr, fy vad kallt ni hade då... så kallt har vi definitivt inte haft i stan men tillräckligt kallt.



Kanske kommer vi oxå till Lomma imorgon kväll.

2009-02-18 @ 23:31:46
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0