Änder är goda....

...fasaner får gå, kråkor är trista men kaniner värst ändå.

Halv tio var det samling på parkeringen vid Lomma BK. Det var Matte & Jag, Helene, Lillmatte Frida & Wallander, Margareta & Spot+Bell, Ann-Sofi & Sandy+Calla, Ulrika & Molly och Lotta & Jazz. Vi styrde stegen ut i furet taggade till tusen att träna. Och nog fick vi jobba. Jag hämtade in massor med fåglar och även en kanin och det gick faktiskt riktigt skapligt. Kaninen gick väl sisidär för jag tycker de är äckliga men jag tog i den i alla fall och bar den en bit.

Här är lite bilder...


"Fågelskrämman" Ann-Sofie



Margareta med Spot & Bell



Full fart!


Fasanfångst

Fler bilder kommer kanske om där finns några att norpa från Wallanders blogg för hans Lillmatte var ju med och fotade lite.

Efter träningen gick vi en promenad alla förutom Isa och Jazz vars mattar behövde iväg. Men alla vi andra fick springa lösa tillsammans. Vilken flatteröra! Enligt Matte helt omöjligt att fota för vi sprang åt alla håll samtidigt. Men skitkul hade vi. Wallander hade lite problem när Spot och Bell ville snacka med mig för då vågade han inte riktigt stå på sig gentemot de äldre grabbarna att jag var hans tjej. Men Walle och jag såg till att komma för oss själv lite också. Sandy var hemskt uppvaktad men hon såg inte ut att uppskatta det riktigt.

Efter en intensiv förmiddag kändes det ganska skönt att krypa in i buren och åka hem.

Imorgon blir det sökträning i Furet. Det är alldeles för mycket snö i Fulltofta. Och det bara fortsätter att snöa. Hoppas vi kommer iväg imorgon ändå! Men först är det sängen som gäller!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Skitkul förmiddag... fasicken vad vilt det går till nuförtiden!



Klart att man har lite respekt för de stora grabbarna... det är bäst att hålla sig på sin kant då. Men jag uppskattade verkligen att du lämnade dem och sprang efter mig där jag gick lite i min ensamhet.



Vi får hoppas att det slutar snöa snart så att vi kan komma iväg imorgon, ni på ert håll & vi på vårat. Sno ni bilder bara om det är några som passar.

2009-02-22 @ 00:28:35
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0