Nysförbud

Matte var inte så pigg i morse. Ändå gick vi till sängs väldigt tidigt igår. Men trots att hon lät som en kraxande kråka när hon försökte prata så masade hon sig iväg till jobbet. Jag hade det bra på dagis som vanligt men till min stora glädje kom Matte en timme tidigare från jobbet. Det visade sig att hon hade råkat nysa inne på en operationssal. Då blev hon snabbt erbjude att gå hem tidigare för tydligen är det inte alls populärt att vara förkyld på såna ställen. Jag tycker att Matte borde nyst långt tidigare för då hade hon kanske kommit hem till mig redan efter halva dagen. Här får hon nysa hur mycket hon vill (fast hon nyser knappt, det måste ha varit enda gången på hela dagen på jobbet). Däremot låter hon väldigt lite och när hon väl låter så är det knappt begripligt.

Jag kanske ska skicka med Matte en liten fjäder imorgon så kan hon nysa med hjälp av den vid lämpligt tillfälle och sedan susa hem till mig. 


Kommentarer
Postat av: Elenor och flatten Zidane

Ok. Concurro. Då ska jag kolla. Krya på dig!

2009-02-02 @ 20:25:35
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Wallander

Oj då, ja det var kanske inte helt bra heller för patienten i operationssängen... men desto bättre för dig. Om inte en fjäder hjälper så kanske hon kan ta lite peppar :-) och nyser hon flera dagar i rad så ber dom säkert henne att stanna hemma ett bra tag.

2009-02-02 @ 20:26:22
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Matte på jobbet

Försvarstal: jag nös inte på patienten, jag sprang till ett hörn av operationssalen och gömde mig. På den salen jag är idag får man nysa utan att bli hemskickad. Fast jag kan snart inte säga något alls. Suck.

2009-02-03 @ 13:00:33
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Tjena Lakkan!!

Jag tycker det låter som om din matte har haft lite för bråttom tillbaks till jobbet. Nysande eller icke, så tror jag att hon ska stanna hemma och VARA TYST några dagar.

Krya på dej Marie!

Tass&Kram

H&Z

2009-02-03 @ 13:16:48
Postat av: Medicinpinnen

Till Matte: Låg mig gissa... Du var på ortopedop i måndags och på kirurgop idag. Krya på dig!

2009-02-03 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0