Grattis till Medicinpinnen!

Idag fyller Mattes syster Pernilla, alias Medicinpinnen år. Tyvärr är hon ju inte här så att jag kan gratta henne med svansviftningar och glada skall så jag får skicka cybergrattis. Hon har fått en alldeles särskilt fiffig väckarklocka i present av Matte, Yster och mig. Det är en klocka med en stark lampa som tänds successivt en stund innan man ska vakna på morgonen. Och så hörs fågelkvitter istället för en äcklig ringsignal. Tanken är att man ska vakna lite snällare på morgonen. Det tycker jag låter toppen för tvåbeningarna har hemska klockor som väcker en ur den skönaste sömn. Tycker faktiskt att vi borde ha en sån där manick också men Matte säger att det inte går för sig nu just. Men till nästa vinter har hon sagt att vi ska ha en sån.

Tass & kram till Medicinpinnen och ett fyrfaldigt skall för dig från mig och Matte!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Åååå, tack snälla söta du. Är trött efter en lång dag med föreläsningar och kvällskurs men är glad över min nya "snällklocka". Provar mig fram lite med de olika ljuden. Har valt fågelkvitter och havsljud till att börja med. Ska prova fågelkvitter och bäckporl om några dagar. Det finns "sammansatta naturljud" också men det tilltalar mig inte så mycket att vakna till fårbräk och komuande så det blir nog kvitter, skvalp och porl för min del. Men jag vaknar nog av bara ljuset faktiskt. Tack i alla fall för den fina presenten.



Puss och kram från mig!

2009-01-21 @ 22:41:49
Postat av: Wallander

Stort GRATTIS säger så klart jag oxå till Medicinpinnen.



Vilken bra present... tror minsann att MOR skulle gilla en sådan oxå jämfört med den jobbiga väckarsignalen som hon får stå ut med så många dagar i veckan.



Ps. MOR hälsar oxå!

2009-01-21 @ 23:29:07
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0