Hemmalördag

I morse (läs förmiddag) när vi vaknade så kände jag inte alls igen Matte på rösten. När vi somnade lät hon som en karl nästan. När vi vaknade påminde hon mer om en pipleksak. Fniss. Men hon var allt lite piggare i alla fall, sömnen gör susen.

Dagen har varit ganska lugn. Promenad, märgbensgnag, en tur till macken för att hämta paket, dummytillverkning och korvgrillning hos Dagismatte & Vildhusse.

Det ligger pippsar på tining härinne, har lite svårt att släppa dem och gå och lägga mig men jag är så trött att jag har inget val. Imorgon bär det av till Ängshög via Malmö. Skönt att Matte har frisknat till så pass att vi kan ge oss iväg. Annars hade helgen blivit lite väl lugn för min smak. Det är ju mest jag som ska jobba också när det är apportering, Matte står mest stilla och väntar på att jag ska komma in till henne så det är inte alltför ansträngande ju.

Förhoppningsvis blir det lite bilder imorgon. Wallanders Lillmatte är med som fotograf. Hon är pålitligare än Matte som skyller på att hon glömmer fota för hon har full upp med mig.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ha ha, jag hörde oxå vilken konstig röst din matte hade både igår kväll och idag på förmiddagen. Men är det bara rösten kvar nu som inte mår bra nu, så verkar det vara riktigt på bättringsvägen.



Det skall bli kul imorgon... hoppas på en kanondag tillsammans!



Byebye

2009-01-31 @ 23:33:44
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0