Hjärngympa

Ikväll for vi till Lomma för träning. Vi tog svängen in om Malmö och hämtade upp det billösa ekipaget Wallander och Helene. På vägen blev det lite ärenden, bla postade Matte en kanindummy som skulle ända till Kramfors. Det är väldigt långt dit berättade Matte. Tänk att de är så eftertraktade.

I Lomma körde vi lite vanlig lydnadsträning först. Det gick väl skapligt men Matte klagar så på att tappar fokus. Det är ju lätt hänt när man ska spana in allt och alla och samtidigt snusa efter smaskiga kaninlortar. Fast jag tycker det gick ganska bra faktiskt.

På slutet gjorde vi något helt nytt och lite mystiskt. Zico Heléne var med och hon sprang och var mystisk och hade med sig en bit av en trädgårdsslang. När Matte släppte mig skulle jag springa till Heléne och där fick jag med mig slangen som jag sprang tillbaka till Matte med. Sedan kopplade Matte mig och så sprang vi ut tillsammans till Heléne. Därute fick jag godis varenda gång. Det var en himla rolig grej men jag har kanske inte fattat fullt ut än vad det hela ska utmynna i. Den där trädgårdsslangen var i alla fall helskön att tugga på. Riktigt bra kändes det i tänderna.

Efter en timmes intensivt tränande var jag faktiskt rätt trött. Även Walle verkade nöjd med sitt pass. Det känns så skönt när man är trött efter träning. Nu ska jag inta sängen och sova gott.

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Jag är inte heller helt klok på vad det ska mynna ut i. Kan du inte fråga Matte och sen berätta så jag kan stilla min nyfikenhet.

2009-01-22 @ 21:26:26
Postat av: Medicinpinnen

Aha. Nu har det kommit en ny bild. Fågelapportör minsann! Stiligt.

2009-01-22 @ 22:27:36
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Du var jätteduktig igår Lakrits. Men du får gärna låta bli att tugga på den där slangen :D

Om du (och Medicinpinnen)är nyfikna på varför du gör denna övning, så kanske man förstår bättre efter att ha läst här: http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Grenar/sok.asp?menuindex=7

Men bara kanske :D

Vi ses på söndag!

H%Z

2009-01-23 @ 09:15:54
Postat av: Medicinpinnen

Jag tror jag fattar Lakrits... Slangen är till för att visa att du hittat den du sökte efter. Sen när du lärt dig kommer du nog att få någon form av rulle fastsatt på dig och ha med ut (kanske till och med att Matte kommer att sätta på dig den på vanliga promenader så du vänjer dig vid att ha den på dig utan att tugga på den i tid och otid) också ska du sen ta den i munnen när du hittat den du letade efter - som tecken liksom. Jag vet inte riktigt hur tilltalande rullen är men jag kan tänka mig att de kör nog med slang nu i början för att den är godare att ha munnen. I alla fall är det min gissning. Som uppvärming liksom.

2009-01-23 @ 15:45:51
Postat av: zico

2009-01-23 @ 21:29:18
Postat av: zico

(nu har jag förstått att man inte får använda Enter efter att man skrivit sitt namn :D )

... och nu har jag glömt vad jag skulle skriva :)

Joo, Medicinpinnen har läst och förstått rätt - lyssna på henne Lakkan ! Sen tror jag inte att vi behöver anstränga oss för att du ska tycka att det är gott eller inte att ha något i munnen. Tycker man en bit trädgårdsslang är mysig att tugga på, så har man ju inte så höga krav ....eller?

Tass&Kram

Z

PS. Vi har en s.k "fastrulle" till övers, som du kan få ha hängande om halsen, för att vänja dej. Ska ta med den på söndag .....

2009-01-23 @ 21:37:11
Postat av: Lakrits

Ojojoj, det låter så krångligt. Jag förstår nog bättre när jag får göra saker. Men låta bli att tugga på slangen blir nog svårt. Det var så skön tandgymnastik.



Lösrulle och fastrulle. Det låter konstigare och konstigare. Men jag begriper väl tids nog.

2009-01-23 @ 23:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0