Söndagsutflykt

Idag blev det utflykt till Eva och Kidd i Blentarp för träning. På vägen hämtade vi upp Helene och Wallander för det vore ju för trist om de inte kom ut bara för att bilen har gått paj. Det hade blivit bestämt samling halv tio så vi fick minsann upp tidigt. Matte meddelade redan i morse att hon kände sig allmänt mörbultad. Så kan det gå när man härjar i sökskogen.

Berit och Vira anslöt också till den tappra skaran som tränade idag. Vi började med lite olika övningar med störningsmoment och där vi skulle koncentrera oss på våra mattar. Det gick väl ganska bra. Sedan blev det dirigering och det gick mindre bra. Jag var extremt otålig och när Matte tragglade på mig att jag skulle gå snyggt så glömde jag ju var dummiesarna låg. Som det kan bli.

Efter det blev det vilthämtning i form av markeringar. Vi fick springa upp för en brant backe, hämta och så ner igen. Först gick det inget vidare enligt Matte för jag rullade mig i pippin. Matte kom sättande med arga rop och tog till och med tag i mig och så råkade hon trampa mig på tassen så jag skrek i högan sky. Ja vilken cirkus. Efter det tänkte jag att det var lika bra att jag skötte mig så jag kom in snällt med nästa pippi.

Trots den fina leveransen fick jag sedan inte göra mer idag utan vi tragglade gå fint övningar och så tittade vi på de andra. Booooring. Några smakbitar av Mattes ostbulle gjorde tillvaron lite mer uthärdlig.

Vid tolvsnåret bar det av mot Malmö igen. Väl hemma igen blev det vedsågning en stund för Matte, sedan har hon fixat med lite av varje ikväll. Jag har legat mycket och vilat efter en innehållsrik helg. Jag tror det blir en tidig kväll för Matte är tydligen fortfarande trötter.

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Alltså! Trampade hon dej på TASSEN? Bara för att du rullar dej på en gammal "sketen" fågel. På gränsen till grov kränkning, skulle jag vilja påstå :(

Skojar ... det verkar som om ni haft en innehållsrik och kulig helg. Sov gott båda två - imorgon är en ny dag :D

/H&Z

2009-01-18 @ 20:28:27
Postat av: lotta, Juni o Cola

tack så mycket för kanindummisarna. de var ju jättefina:D kändes ju som att hålla i en riktig nin nästan:)tack, tack

2009-01-19 @ 21:53:36
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Wallander

Vi hade en bra dag igår och vi är så tacksamma för att ni fixade så att vi fick chansen att hänga med.



Usch stackars dig som först fick min MOR sättandes efter dig nerför backen och för att strax därefter stöta på din matte från andra hållet. Men slutet gott allting gott!

2009-01-20 @ 00:36:25
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0