Piggelin igen

Nu är allt som vanligt igen med mig känns det som. Ja förutom att jag äter medicin alltså. Jag mår bra, jag är pigg och jag är hungrig jämt. Som det ska vara alltså. Det känns toppen och alla är så glada för att jag är pigger igen.

Fast en sak är INTE som vanligt faktiskt och det är min "holla". Det är min håla under cypressen (Vildhusse uttalar det "hollan"). Han tyckte jag blev så jordig när jag låg där efter mina bad att han körde och hämtade sand och lade dit i all välmening. Men nu känns min "holla" konstig och jag har inte velat ligga i den idag. Vi får se, antingen vänjer jag mig eller så för väl sanden flytta på sig om det inte går att anpasa sig.

Det går framåt med taket förresten Imorgon ska vi ta bilder så ni får se.

Matte är trött och grinig när hon kommer från jobbet. Jag tror bestämt hon behöver SEMESTER och det snart! Men snart är det helg i alla fall och en ledig sådan! Alltid något att se fram emot.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Piggelin... låter härligt i mina öron.



Vad synd att din "holla" inte längre är som du vill ha den... men du skall se att det fixar sig så att det blir till belåtenhet för dig igen.



Jag tror minsann att min MOR oxå behöver lite semester nu, men ytterligare en vecka sen så... kan vi göra en massa roliga saker istället om dagarna.

2009-07-16 @ 23:34:38
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Piggelin...mmmmm...gott...ojdå satt visst o tänkte på isglass...men du e minst lika gooooo =)

Sand i "hollan"tycker i varje fall jag låter mycket mysigare OCH mjukare än jord.



Japp,snart "mester"för min matte oxå=D Å gissa vem som ska få hela uppmärksamheten.JO JAAAAAAG(tror jag i varje fall)



Så dagens dikt:

Nu e Lakkan snart frisk

å kan åter simma som en fisk

Bus o skoj e kul minsann

vilken tur att vi har varann

Många pussingar fina

o alla dom e dina

Ja vet att du e Walle´s tjej

men du får några ändå av lilla mej

Äh de e för varmt ida så dikten ble inte så bra....

Hej då

2009-07-17 @ 15:10:44
Postat av: Medicinpinnen

Elliot du är en fena på poesi. Värme eller så blir det lika bra.

2009-07-17 @ 17:59:27
Postat av: Zico-Bus

Himla fin dikt Elliot!

Å inte är Lakkan bara Walles tjej, det är en tös som räcker till många! Lek och Bus menar jag förståss :)

Min dikt:

Lakkan är en jättekul tös

full av bus och mycket ös

Fästingar är pest och mycket mera

fattar inte varför dom existera

Tur att matte kan fixa "meducinen"

så att Lakkan åter är en "fin-en"

Tass&Kram

Z&H

PS: Nödrim är bra!

2009-07-17 @ 20:20:20
Postat av: Elliot

Ojdå här får man passa sig!För det är visst fler som kan dikta....och JA! den var bra....måste erkänna det grrrr....

äh...skoja bara



Gnatt från E

2009-07-17 @ 23:29:17
Postat av: Lakrits

Helt fantastiskt vilka dikter ni skriver till mig. Och Zico, du har så rätt i att jag räcker till många när det gäller bus och lek! Ni, dvs Walle, Elliot och Zico är mina allra bästa fyrbenings vänner i hela världen.



Tass & kraaaaam

Lakkan

2009-07-19 @ 22:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0