Ta mig till havet...

Igår var  nog den varmaste dagen hittills i sommar. Vi gick upp jättetidigt, som om det var en vanlig dag. Klockan sju började Matte jobba i trädgården. Och trots den tidiga timmen så rann svetten när hon härjade med att dra upp ogräs på det som så småningom ska bli vår äng. Till Matte försvar (så ni inte tror hon har dålig kondis) var det extremt vildvuxet där. Säkert en och en halv meter höga förvuxna saker och massor med brännässlor.

Vid tiotiden var vi alla så varma (även Vildhusse som kommit upp för att hjälpa till med en del saker) att det endast återstod en sak nämligen att bada. Det fick bli en tur till en sjö och simning där. Sedan klarade man sig några timmar till i värmen.

Jag har förresten fått önskemål om att lägga ut bilder på vårt hus så man kan följa takläggningen. Så här ser det ut nu:


På kvällen hände det jag länge längtat efter, nämligen att vi begav oss till stranden. Vi mötte upp Lindebladarna nere vid Höllviken och så bar det av till Kämpinge. Där hittade vi finfin parkering nära vattnet och så bar det av ut i de svalkande vågorna.


Så här härligt hade vi det, jag, Wallander och Beck


Lille Beck i sanden.


Walle och jag hämtar...


Beck också såklart!


Beck i grävtagen


Kappsimning!

Som bekant har allt ett slut, även härliga strandturer. När vi kom hem blev det sängen direkt för det tar minsann på krafterna att simmar och springa!

Idag har det varit mest vila på förmiddagen men senare i eftermiddag bar det av till Staffantorp och där fick vi åka i Elliots fina bil till Revinge. Wow vilken fin bur han har fått, min kändes ålderstigen att hoppa in i sedan. Och jättefin bil!

Revinge var häääärligt. Jösses vad vi sprang jag och Elliot. Och vi klarade oss nästan från regn, med betoning på nästan. När vi var ungefär framme vid bilen så öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. Tvåbeningarna pep och tjöt men inte jag och Elliot, vi gillar ju vatten!

Vilken bra helg det blev fastän jag misströstade lite när Matte sade att hon mest skulle jobba i trädgården. Vilken tur att jag har så bra kompisar som jag kan hitta på roliga saker med!

Kommentarer
Postat av: Elliot

ja du det är sannerligen inte mycket att klaga på =)

Å vi,asså både jag o Walle har tur som har dej:D För hur skulle man annars hålla "busbalansen"på rätt nivå?

Busiga var vi i vanlig ordning och heltokiga när vi sprang på revinge....men matte fick kamma ur en massa (bus-)fröm ur pälsen på mej hela kvällen haha!!Det kunde man inte ana att de små rackarna kan fastna på detta viset.

pussingar från E

2009-07-06 @ 15:05:19
Postat av: Wallander

Mm, härligt att vi har varann... Badturerna våra går minsann inte av för hackor... men visst har jag blivit snabbare ut mot "bytet"?



Tröttheten däremot märks först när man är tillbaka i bilen och är på väg hem. Kan tänka mig att det är likadant för dig & Elliot när ni härjat runt på Revinge.



Bra med bilderna på takombytet... vi andra måste ju få ha lite koll på det hela vi oxå.



Kramizar

2009-07-06 @ 20:14:23
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

... och gör mig till kung, kung över sommar och vatten... Det ser härligt ut med era bus och simturer. Kan bara instämma i att det är roligt att ni har varandra. Men lille Beck verkar hänga med rätt bra måste jag säga. Verkar vara bra krut i den lille krabaten. Men så har han ju också bra lärare...

2009-07-06 @ 20:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0