Morgonspår

Igår började vi dagen med ett spår. Snabbt åkte jag ur huset för att inte väcka Yster. Efter morgonturen fick jag vänta i bilen en stund medan Matte trampade ut spår. Det visade sig vara samma spår som Zico gick för ett tag sedan. Kuligt var det. Lite hastig var jag i början för jag var så laddad men jag lugnade ner mig sedan och då blev Matte nöjd.

Efter spåret blev det märgbensgnag medan Matte slet med gräsmattan. Fint väder var det också. Perfekt för att ligga och vila under cypressen.

På kvällen var det meningen jag skulle blogga men se datorn var upptagen och sedan blev jag trötter och somnade.

Idag åker Yster norrut igen. Trist men inget att be för. Vi ska åka upp till henne när Matte har semester i slutet av juli. Det är faktiskt bara en månad dit nu!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Kanonbra med morgonspår nu när det har blivit så varmt igen och sedan har du ju din härliga cypress att söka svalka under.

2009-06-23 @ 21:38:40
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Zico-Bus med matte

Tjena Lakkan!

Ja du, det där spåret var allt lite "upphetsande". Då kan man ju inte promenera i sakta mak ... men sånt fattar ju inte 2-beningar - deras näsor är inte så bra, förstår du. Kul att du fixade det så bra ändå! Fast både du och jag vet ju att det var lätt som en plätt, för en god spårhund!

Kanske ses vi på söndag - hörde att du skulle vara "valpvakt" på lördag ..... ja å så kommer ju din "pojkvän" Walle, men det låtsas jag inte veta om :)

Vi ses och hörs!

/Zico-Bus

2009-06-24 @ 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0