Det våras på riktigt

Jaaaa....jag börjar få vårkänslor! Idag badade jag lite i ett dike. Matte jämrade sig men det var ju så myyysigt. Jag lapar vatten i Vildhusses dammar som aldrig förr. Det smarkar så gott! Och det börjar klia i tassarna på allvar nu efter att gräva.

Idag hann vi ut på promenix innan det blev mörkt för Matte smet lite tidigare. Det kan hon gott göra som kompensation för alla gånger hon har fått stanna lite längre. Sedan har vi tillbringat kvällen hemmavid.

När Matte hämtade posten idag hittade hon förresten ett roligt brev. Det var en inbjudan till mig att vara med i distriktsmästerskapen i viltspår i maj. Ja, Matte får ju också vara med såklart. Det är SSRK som visst tycker vi var duktiga förra året och därför får vi vara med. Kul tycker jag. Nu måste Matte börja lägga spår till mig igen. Hihi. Kanske redan till helgen? Det där spåret ska tydligen vara lite mer avancerat än vad vi är vana vid så hon får nog plocka fram boken hon har om viltspår och läsa på.

En annan god nyhet är att mitt sökhalsband från Norge är på väg. En inte fullt så trevlig nyhet är att Mattes ena stortånagel havererade ikväll när hon fastande med den. Så nu är nästan halva borta :( Men den växer väl ut igen får man hoppas.

Alla beställda kanindummys är leverade och Matte låter hälsa att hon nu lägger ner sin försäljning. De skinn hon har kvar ska hon fixa till fler dummys till mig och kanske någon att ge bort. Det börjar bli så svårt att få tag på skinn så det får vara med den biten framöver. Dessutom har vi roligare saker för oss i vår!

Snödroppar blommar överallt i trädgården, krokosarna är på väg upp i rabatten och påskliljorna också. Mården håller sig borta och allt verkar vara frid och fröjd på min tomt. Lite ensamt bara när jag inte kan bjuda hit mina kompisar men tiden går fort och snart är löperiet avklarat och jag kan ha hur mycket besök som helst.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Distriktsmästerskap i viltspår... fy farao vad kuligt för dig/er! Som jag & MOR skall hålla tassar & tummar för er i maj.



Mindre kuligt med mattes tånagel... men det går över när hon skall... ja vå då tro?

2009-03-11 @ 00:40:55
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ingela och Tessie

Vad kul att ni oxå ska vara med på DM det var super kul förra året, det var jätte varmt och vi satt ute och fikade efter att vi gått spåren... nu hoppas vi att det blir varmt igen fast kanske inte lik varmt för det var svårt att spåra.

Ha det bra tills vi ses igen.



Ps: hur gick det med den objudna gästen? har den flyttat för gott?

2009-03-11 @ 21:00:43
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Ja, det verkar faktiskt som om mården har tagit till flykten. Har inte sett till den på säkert en månad nu. Men jag patrullerar en sväng varje kväll. Kanske den lurar i närheten för att se om jag slår mig till ro men icke!



Kul att det blir lite kända ansikten på DM så man inte känner sig alldeles borttappad! Vi ska vara med mest på kul men går det bra är det ju alltid skojigt!

2009-03-11 @ 21:56:13
Postat av: Medicinpinnen

Lyllo er som har fått så mycket vårblommor. Här i Stockholm har vi snökaos och kallt. Har kommit en massa snö på kort tid och som vanligt blir det inte så bra i storstan då. Var hiskeligt halt nu på kvällen. Hoppas den försvinner fort igen.

2009-03-12 @ 00:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0