På upptäcksfärd

I eftermiddags bar det av till Barkaby flygfält. Det har varit militärflygfält innan men nu pågår där diverse andra aktiviteter. Bland annat är det övningskörning med motorcykel där och det är Ysters senaste påhitt. Så medan hon övade på hojen fnattade jag och Matte omkring och spanade in fältet. Det är jättestort och där finns en hel del skog också och en massa saker som står och gamla hus och djur och faktiskt en del flygplan också, fast privata. Här kommer en bildkavalkad från dagen...


Yster på hojen


På väg iväg mot träningsbanan


Jag spanar in "mufflorna". Matte säger att de heter Highland Cattle men jag tycker mufflor låter bättre.


Mufflor på nära håll. Lite läskiga är dom allt.


Spring i benen


Ett gammalt övergivet flygtorn. Visst ser det mystiskt ut.


Lite dragigt hus,,,


En söt liten Cessna


Jag kollar in några jättelika däck


Hopp ner...

Lilla jag på ett stort flak


Efter två timmar på flytfältet inklusive fika i skogen och lite lydnadsträning så kände man sig ganska mör.Väl hemma igen var det dags för mat och efter det var det sängen som gällde.


Njutning på hög nivå


Kommentarer
Postat av: Wallander

Så mycket roligheter du får vara med om när du/ni befinner er i Kungliga Hufvudstaden.



Tycker dock du kunde ha fått provsuttit på hojen, det hade nog sett häftigt ut.



Härlig vilo pose du har!

2009-03-29 @ 19:39:15
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Jag fick inte prova hojen. Förresten tror jag inte det är något för mig. Jag trivs bäst med tassarna på marken. Men lajbans var det därute på flyfältet. Synd att inte du var med Walle, vi hade kunnat hitta på mycket kul där.



Ses i veckan!



Pusselipuss!

2009-03-29 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0