Trötta trädgårdsarbetare

Matte lördagsnattramlade såklart, höll på att sortera papper och annat som alldeles nödvändigtvis tydligen måste göras halv två på natten. Och visst var hon trötter när klockan ringde imorse. Varför då väckarklocka på en söndagmorgon. Jo, det var mycket som skulle hinnas med innan trädgårdsarbetet satte igång. Bland annat skulle vi hinna gå spåret som Matte fixade till igår. Jag var inte svårflörtad precis att kliva ur sängen när det utlovades såna aktiviteter. Att spåra är en av mina största passioner i livet.

Jag hade jättekul i spåret. Matte suckade lite när jag var tvungen att kolla var Kalle Kanin, Bambisarna och Harry Hare med flera hade gått. Jag visste ju var spåret var men gjorde små utflykter på några meter. I vinklarna ringade jag lite för där var också intressanta dofter. Men det var inga problem att ta sig till klöven. Fast trötter var jag. Men jag fick smaka något delikat när jag kom fram, nämligen mjukost på tub som Matte hade med sig. Hon har fått idén av Zicos påhittiga matte. Mjukost med baconsmak var mums-mums när man var trötter efter spåret. Sedan bar jag klöven ända hem till grinden för spåret slutade precis i närheten av vårt hus.

Efter spåret blev det en snabbtur iväg för att göra lite ärenden. Huvudmålet var plantskolan där Matte reklamerade en grej och så handlade hon vårblommor till trädgården. Sedan raskt hem för Vildhusse var redan där och hade börjat jobba. Jag fick mitt märgben och var sysselsatt en bra stund. Men sedan fick jag ju hjälpa till med diverse trädgårdssysslor, kolla in nya staketet med mera.

Att vara ute mer eller mindre hela dagen tar faktiskt på krafterna. Matte är trött av allt trädgårdsjobb, Vildhusse var också mör och även jag behöver hämta nya krafter. Jag hoppas på spår igen nästa helg. Det har varit paus i spårandet alldeles för länge enligt min mening.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad kul att du fått sätta igång med spårandet ordentligt igen... inte utan att man blir lite avis. Men skall du tillhöra spår-toppen så måste du ligga i och träna ordentligt så klart. Heja heja Lakkan & Marie!



2009-03-16 @ 00:09:12
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Yvonne macsdotter

Ja du Lakrits nu får du verkligen uppleva våren i ert nya hus. Det är nu du kommer att uppleva hur skönt det är. Själv ligger jag på mitt fårskinn på trappan och håller koll på alla tvåbenta som kommer förbi. Går jag fram till staketet så får jag lite klappar då och då. Det har jag saknat nu i vinter. Snälla Larits min matte har försökt maila din matte utan resultat. Vi vill gäran betala den fina Dummyn vi fick. Kan du pussa på matte och säga att hon hör av sig?

Puss på dig

Coffe

2009-03-16 @ 09:20:16
Postat av: Medicinpinnen

Det låter härligt med så mycket utevistelse. Men jag förstår att man blir trött av det. Själv har jag åkt på en riktig förkylning så jag vilar mig mest. Ser fram emot att träffas snart. Puss & klapp

2009-03-16 @ 12:34:58
Postat av: Zico-Bus

Tjena Lakkan!

De har rätt så stora krav på oss våra mattar - spåra, söka - slita och släpa. Aldrig får vi slappa!Fast det får vi ju om jag tänker efter och det är ju bara kul en liten stund.... och man får ju aldrig köttbullar eller mjukost på tub, efter att man sovit en stund!

Då ses vi i sökskogen på lördag, matte ska visst ha silvertape eller något sådant med. Har inte riktigt förstått, men den som lever får se ....

/Ziiiiico

2009-03-17 @ 19:27:34
Postat av: Lakrits

Vad kul att din Matte är en envis typ som inte ger upp. Vi kan bistå med silvertejp, Matte har en stor rulle.



Slappa gör man på kvällarna när det är mörkt ute. Då får man lätt Matte till att mysa i sängen om man visar maggen.

2009-03-17 @ 22:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0