En helt vanlig måndag

Hela natten låg jag alldeles jättenära Matte för att vara säker på att hon var hos mig. Och det var hon ju. Ända tills hon gick på dass i morse, då kände jag mig lugn och hon fick faktiskt gå själv medan jag låg kvar och mornade mig. Fast sen var jag henne i hälarna hela morgonen och kollade så hon inte hittade på något som inte stämde med mina beräkningar.

När Matte for till jobbet var det Dagis såklart. Precis som det brukar en måndag. Åh vad jag gillar när allt är som det ska. Det har som vanligt varit en bra dag hos Dagismatte och Vildhusse. Och ikväll satt jag precis som vanligt och tittade efter Matte och till slut kom ju vår blåa bil susande med Matte vid ratten.

Efter promenaden ikväll fick vi besök av en familj som köpte Mattes ribbstol som vi inte har plats till på höjden i vårt fina hus. Sedan har Matte planterat ett körsbärsträd och jag har gjort en utgrävning under gäststugan. När trädet var planterat började Matte städa lite i gäststugan men så blev det mörkt. Nu har vi tänt brasa och snart är det sängen som gäller.

Så skönt det är när livet är förutsägbart. Fast visst är det kul med överraskningar men bara roliga sådana!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Matte mår alltså bättre redan idag förstår jag eftersom att hon idag gick in i gäststugan och röjde om i "dammet" också där :-)



Vad bra att ribbstolen nu oxå har kommit till någon som har bättre nytta av den.



Du var inte alls otacksam igår... vi gör om det snart igen så att du vänjer dig att vara hos oss oxå.

2009-05-12 @ 00:03:34
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0