Provsmakning

Hundar ska ju inte äta chips sägs det. Men då menar man människochips och det är ju sant. Men det finns hundchips och då är det torkade delikatesser av olika köttsorter. Jag lovar att det är så vansinnigt gott att man kan slå knut på sig själv. Ikväll blev det smakpanel, Matte skulle se i vilken ordning jag valde att äta chipsen.


Leverchips, kycklingchips och skinkchips

Nu var det så att testet både lyckades och misslyckades. Matte hann nämligen inte se i vilken ordning jag åt för det gick så fort. Som en dammsugare sök jag i mig chipsen i ett nafs. Det betyder högsta betyg och jag kan inte säga vilken som är godast för det är olika smakupplevelser. Men leverchipsen är lite nyhetens behag (första gången de tillagades igår) så om jag ska välja något just idag blir det lever.

Ojojoj...förstår ni vilka delikatesser som gömmer sig i skafferiet?!?!

För övrig är Matte lite trött på att jag inte kan lämna lydnadsträningskorgen ifred. Jag sabbade ju repbollen så småningom efter att ha snott den ett antal gånger. Nu är den ett rep och en boll men de sitter inte ihopa :D

Igår gjorde jag också en grej som Matte skadade på huvudet åt. Korgen stod på trappan för vi hade tränat. Sen gick Matte och grävde rabatt och jag gnagde märgben. Men benet tog ju slut och då fick jag syn på korgen. Så jag tog ut alling ur den inklusive belöningspinne, apporter, leksaker mm och spred ut på gräsmattan. Sen satte jag mig framför korgen och skällde så att Matte skulle komma och beskåda mitt verk. Det gjorde hon också.... så var vi tvugna att träna lite till när alla sakerna var utdragna :D

Ber att få meddela att det nu är FYRA arbetsdagar kvar tills Matte går på ledighet!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag lovar... det var inte jag som grävde :-(



Förstår att det inte gick att ta det lugnt med provsmakningen... vem kan mostå sådan frestelse? Låter smarrigt med den nya chipssorten. MOR berättade förresten att hon igår hört i affären att det skulle börja säljas människochips med rödbetssmak... det tycker jag inte alls låter så smaskigt som det du får serverat.



Jag tycker att din matte skall flytta lydnadskorgen så att den inte står där och inleder dig i frestelse.



Vad härligt med bara så få arbetsdagar kvar nu för matte Marie.

2009-11-10 @ 23:11:52
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Åsch, tänk inte på gräsmattan. Den tål lite tuffa tag. Matte blir bara sur om man gräver små och djupa hålor så hon kan stå på näsan och fastna med foten när hon kommer med gräsklipparen. Råkade göra det en gång när jag grävde efter en mullvad. Hon blev purken...



Rödbetschips...säger bara ÖRK!



Lydnadskorgen tycker jag INTE ska flyttas. Men jag har märkt att Matte passar på mig mer så att jag inte ska norpa saker där.

2009-11-10 @ 23:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0