Tebatur

Idag fick jag först vara på Dagis ett par timmar för Matte skulle till Ystad för ett par ärenden på sjukhuset. Bland annat fick hon röntgat sitt huvud för att se så där inte var någon elak liten buse därinne som ger henne huvudvärk. Men ingen syntes till och det var ju bra.

Vid fyrasnåret bar det sedan av till Teba med upphämtning av Helene på vägen. Det skulle nämligen shoppas godis till kalendrarna. Tänk vilken rolig tradition det är med adventskalendrar. Och visst shoppades det en hel del men Matte konstaterade också dystert att priserna hade gått upp rejält även på Teba. Ungefär 20% minst på ett år. Hmmm. Men inte kan vi deppa över det. För det mesta gör vi ju vårt eget godis nuförtiden så vi påverkas ju egentligen inte så mycket av prishöjningen (det gäller att se livet från den ljusa sidan). Och råvarorna till godiset köps ju nästan alltid från halva priset disken.

Imorgon ska det spåras. Hurra hurra huura. Revinge nästa men först lite vila!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Först tyckte jag att det var riktigt fubbigt att du fick följa med till Teba och inte jag. Även om inget kul hade hänt så hade jag ju kunnat hålla dig sällskap i alla fall.



MOR gnällde oxå lite över att det hade blivit dyrt... men såg det hela som en trevlig utflykt tillsammans med er.



Vad skönt att det var "tomt" i din mattes huvud :-)



Kramizar

2009-11-21 @ 15:40:40
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0