Förste besökare...

...efter min långa isolering var ELLIOT

Det har varit en innehållsrik dag. I morse spårade vi innan jägarna hann ut här. Det gick bra. Jag pårade på fält och det blåste rejält så jag missade en pinne för spåret hade liksom flyttat sig i vinden. Men Matte såg den så det gjorde ju inget. De andra pinnarna hittade jag och slutet såklart. Det blev kallrökt lax i belöningsburken. Mums!

Sedan blev det bengnag och framför allt patrullerade jag tomten och skällde på jägarna som var utanför. Matte var missnöjd med att jag skällde men vadå, klart jag måste göra tydligt vem som bor här!

Efter lunch blev det joggingtur och sen hann jag precis med lite välbehövlig vila innan Elliot kom. Han stannade här under kvällen för hans Matte skulle jobba. Såklart var han intreserad av mina dofter till en början men jag gjorde klart att det inte intresserade MIG att man luktar mig i rumpan och budskapet gick fram så småningom. Så när vi hade tydliggjort det hade vi lika kul som vanligt! Och inte att förglömma så grillade Matte korv i spisen när det hade blivit mörkt och jag och Elliot fick en supergod hemmagrillad smaling var!

Elliot fick såklart en godispåse med sig när han åkte. Jag håller vad jag lovar. Tyvärr kunde ju inte Walle-Kalle komma idag för hans Lillebrorsa skulle ut på roligheter. Men han ska få en godispåse ändå när vi ses imorgon!

Kommentarer
Postat av: Elliot

Tack för att jag fick komma och vara hos er så länge =) Du ska veta att det inte bara var din tråkiga dag som blev MYCKET bättre utan även min :0)

Det var i varje fall jättekul och gott å jag hoppas att ni inte tyckte att jag var alltför jobbig....

men jag hörde att din matte hade lite synpunkter på mitt sätt att äta hihi!Å att jag blev JÄTTEGLAD varje gång som hon kom ut ur ladan....

Kramizar o tack för de goda godispåsarna

Ellimeter

2009-10-05 @ 18:01:48
Postat av: Zico-Bus

Wow!

Vilken godispåse - precis som ett "Kindereier" inte bara EN utan TRE. Vi har identifierat torkad kycklingfilé - en klar favorit! Torkad blodkorv ?! - Fantastiskt god! Och sen den sista är vi lite osäker på - men vi satsar på alternativ 2, som är .... ? Luktar gott och smakar gott i alla fall.

I owe you ....

och matte också .... västen är jättefin - blir hur tjusigt som helst i sommarvärmen med en fin T-shirt under :D

Go´natt!

Z&H

2009-10-05 @ 21:57:15
Postat av: Wallander

Vad kul det var att få träffa dig igen idag, om än att det inte blev så lång stund... men det ändrar vi redan på nästa gång.



Det var den bästaste godispåse jag fått någonsin :-) så mycket smarrigheter på en och samma gång. TACK!



Ps. jag bjöd lillebror oxå och han slickade sig rejält om munnen efteråt.

2009-10-05 @ 23:07:06
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Vad bra att det smakade.

2 rätt av 3 Zico. Det var:

kycklingfilé

torkad blodpudding

torkad rökt korv



Klart du ska bjussa på Lillebror Walle. Han får ha en egen påse men vi måste göra lite mer först. Framför allt kycklingfilén var försvinnande god. Men Matte har ju själv sagt att kyckling är nyttigt! Även blodpudding borde vara hälsosamt. Korv kanske är lite mindre nyttigt men ack så gott!



Du var inte alls jobbig ELliot! Matte hade mest himla kul åt att du blir lika glad varje gång du får syn på henne! Och ja, din ätstil var lite lustig men maten gick ju ner till slut och det var nog mer än din Matte hade trott?!

2009-10-06 @ 00:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0