Händelserik dag

Matte började sent idag och det var FULL RULLE hemmavid i förmiddags. Vi gick på tur och när vi kom hem stod det en bil olovligen parkerad. Jag skällde på den! Det var några skogsarbetare som höll på att hugga julgranar. Jaja...ok tänkte jag. Men sen kom plåtslagaren och bankade och donade. Sen kom avloppstömningsbilen med sin långa långa slang och brummande bil. Sen kom Vildhusse och skulle fixa med ventilationen. Jösses.... Men vi fick gått vår runda jag och Matte och tränat lite lydnad och faktiskt fick jag också hämta några dummiesar. Inte illa alltså.

Senare idag hade de ringt från Bruksgården med den glada nyheten att jag har fina prover och att jag nog har läkt ut min infektion från i somras helt. Så det är väl hormonerna som spökar nu men det går ju över och är ju inte något farligt.

Inte nog med det, när Matte kom till jobbet hände något konstigt. Hon käkade minimorötter och så fick hon en jätteallergi reaktion så hon fick ha en massa medicin på jobbet. Det var så illa att hon hade svårt att andas! Stackars Matte alltså. Och ändå kunde hon inte gå tidigare utan när hon tillfrisknade fick hon jobba. Suck.

Men nu är vi hemma. Tidig morgon väntar. Imorgon ska Matte skicka remiss för allergiutredning för så här kan vi ju inte ha det. Prickig ena stunden (för ngn månad sen) och nu svullen i halsen och ansiktet. Nä, det här måste utredas!

Kommentarer
Postat av: Flocken på Onsala...

Usch-ianemej...detta får matte utreda - inte kunna äta morötter! Då kanske du får fler...min matte säger att för oss gör det inget att äta många morötter -vi blir inte övervitaminerade(kan man säga så....)!? Men, din matte bör helt klart låta bli! Hälsa henne jättemycket!

Tasskramar från oss,

Vicka m flock

2009-10-28 @ 09:54:36
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Wallander

Vad härligt med de positiva beskedet från Bruksgården. Men desto tristare med att din matte börjat "allergera" mot en massa saker och dessutom få svårt att andas... inte bra, inte bra. Hoppas att remissen behandlas snabbt, men det gör den säkert doktorer emellan.



Var rädda om er båda!



Puss puss från WalleKalle

2009-10-28 @ 12:12:37
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

Men MORÖTTER av allt!!?? Var de besmittade med något eller?

2009-10-28 @ 22:58:24
Postat av: Helene&Zico-Bus

MINI-morötter är nog besprutade med något som man inte får använda, tror jag.

Eller är det så att man inte får käka morötter om man blivit vaccinerad mot svininfluensan. Tänk om det är så ????

Hoppas ni mår bra båda två - det blir ingen träning för oss ikväll - undertecknad måste jobba (när hon slutat läsa bloggar :D )

Tass&Kram

H&Z

2009-10-29 @ 18:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0