Lite tungt just nu

Ja, det är en lite dyster tid nu. Matte är inte riktigt i högform och inte jag heller faktiskt. Vi har inte fått svar på mina prover idag så Matte ska efterlysa det imorgon.

Att Matte är dyster beror nog mycket på att det är mörkt men även på att hennes jobb är en rätt så dyster historia just nu. Men det finns ljusning i sikte. Hon har blott fjorton arbetsdagar kvar innan det är två veckors ledighet inplanerad. Det är ju toppen!

Vi får försöka se framåt. Det försökte vi ikväll när vi tränade framför/före men det gick inget vidare. Och sen när vi kom hem och skulle ta oss från bilen in i totalt mörker (utebelysningen var släckt av misstag) så snubblade Matte och stod på näsan. Blev nästan lite orolig när jag inte hörde så mycket svordomar utan endast tystnad från henne. Men hon hämtade sig snabbt :)

Imorgon börjar hon sent så vi kan sova i lugn och ro i alla fall. Alltid något. Och till helgen ska vi åka till Stockholm på visist.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Det är samma skit här... men tyvärr ingen ledighet på länge att se framemot och när 2-beningarna skall till Sthlm precis innan jul så får jag & Beck snällt stanna hemma.



Vilken tur att matte Marie inte slog sig, hade inte funkat med två skadade i familjen samtidigt.



Hm, ang inget ljus... kan du inte tipsa Vildhusse att han installerar en sådan lampa som tänds med automatik. Tror det kunde vara en bra julklapp!



Hoppas provsvaren kommer imorgon och att dom är som att vi vill att dom skall vara :-)



Kramizar på er båda!

2009-10-26 @ 23:56:21
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

Ja automatisk tändning tycker jag också låter bra. Strålande förslag Walle! Välkomna till den stora staden! Det ska bli SÅ roligt att träffa er!!! Kan locka med långpromenad i Grimstaskogen och lite tassdopp i Mälaren.

2009-10-27 @ 20:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0