Blixtar o dunder...

...men inga magiska under. Fast väl träning i Lomma, spring med Elliot och pizzaätning med Matte.

Träningen var rooolig. Glad Matte, gott godis och rolig leksak. Finemang alltså! Sen kom Elliot och jag fick sitta bur medan han tränades lite. Inte roligt :( Men det tog snart slut och vi drog till S-torp och gick på Elliots fina mosse. Där kan man springa fort precis som i skogen. Och där finns en fin bäck som man kan bada i (fel fel fel säger Matte, den är inte fin, den är äcklig). Det regnade men vad gör väl det. Om man springer fort hinner man inte bli blöt (fel igen säger Matte, äsch vad hon är negativ).

På vägen hem handlade Matte märgben, läsk, kycklinghjärtan och andra livsnödvändiga ting inklusive en ficklampa som fungerar dåligt och ska reklameras. Även en pizza inhandlades. Det åskade ordentligt på vägen hem men vad gör väl det när man delar bil med en väldoftande pizza. Medan Matte bar in saker parkerade jag mig framför kartongen. Matte hade lovat mig pizza när jag fick vänta i bilen. Matte håller vad hon lovar och jag fick mig en rejäl smakbit. Vilken tur att Matte inte åt hela för då hade hon ju blivit alldeles för mätt och rund. En bit blev kvar i en låda i kylen. Onödigt, den kunde lätt fått plats i min mage. Men kanske jag hade mått dåligt i natt då. Nåväl, jag är mätt och go och ska dra mig tillbaka till sängen. Tror Matte törnar in snart nog också för hon har allt varit trötter hela veckan ända sen hon blev prickig. Mysteriet är inte löst än för Matte har inte haft tid att förhöra kocken som lagade köttgrytan. Bevisen dvs prickarna är nu borta från Matte så vi får väl se om mysteriet får någon lösning.

Fredag imorgon och kanske en tur till Walle med flock på kvällen. Gäller att hitta på något kul för sen ska Matte jobba hela lördagen. Dumma dumma jobb :( Men snart ska hon vara ledig en hel vecka. Så det finns ju fördelar med att hon jobbar helg ibland också. Inget att göra i vilket fall som helst för nu är det som det är. Nu har vi laddat också med märgben och kycklinghjärtan som ska med till Dagis.

Kommentarer
Postat av: Elliot

F-n vad vi kan springa! =) I vanliga fall e inte mossen så himla kul men igår kväll var den garanterat de! Matte säjer att jag är väldigt "proffsig" på att locka fram den ALLRA MEST busiga varianten av dej haha...

Jag har förresten receptet på soppan:10 liter vatten,salt,peppar,lite soja och en STOOOR påse prickar =D

2009-09-04 @ 11:47:09
Postat av: Lakrits

Undra var dom köper prickarna ifrån? Tror du det finns på City Gross?

2009-09-04 @ 21:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0