Glada nyheter

Det är bara massor med bra saker just nu. Till exempel...

Matte är ledig i veckan som kommer. Ända till lördag då hon jourar kan vi ligga och tryna om morgnarna och slippa väckarklocka.

Wallander och hans Mor har tagit en 1a i nybörjarklass på jaktprov i Danmark idag! Vilken prestation!!! Vi är jättestolta över er och ska genast ta med mera vilt till er imorgon kväll så att ni kan träna. Kanske någon annan överraskning också så se till att pallra er till Lomma. Inte sitta hemma nu och rulla tummar och tassar och njuta av segerns sötma. Nänä, bara ut och träna igen.

Jag spårade ikväll och skötte mig finfint när Matte höll tyst. Nåväl, ett litet felsteg, jag ville ta mig ett uppfriskande kvällsdopp i sjön som låg alldeles intill men då åkte silvertejpen bort från Mattes mun och hon upplyste mig om att det inte ingick i planeringen. Nåväl, ett litet snedsteg tar man så lätt. Annars gick det som sagt bra och vi var båda nöja när vi traskade hemåt i den kyliga kvällsluften.

Det planeras rikligt med spår och lydnadsträning i veckan. Det tycker jag är TOPPEN! Dessutom ska huset få lite mer färg på sig innan hösten sätter stopp för måleriverksamheten.

Syster Yster är med och spelar i ett tv program som heter "Här är Ditt Liv" (tror det är så det heter). Vi har ju ingen tv men har snylttitat hos Dagis. Matte satt stilla i 20 minuter. Rekord! Sen fnattade hon runt och kom springande när det var musik, dvs när Yster var i fokus. Jaja, det går ju inte att ändra på Matte så lätt. Jag låg parkerad ända tills det skramlade i köket!

Det ligger förresten blodpudding i kylen och väntar på tärning och torkning i ugnen och så finns där kycklinglever och annat gott. Dessutom har Dagismatte köpt en bok om gott hundgodis och hundmat. Dagismatte, du är en klippa som alltid tänker på min mage!

Sist men inte minst...Matte har fått löneförhöjning och det måste ju innebära att det kan köpas mer godsaker till mig framöver. Eller hur?!

Tjingeling och sov gott därute i höstnatten!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilket glatt och trevligt inlägg! Tack för att vi oxå blev omnämda för gårdagens prestation men frågar man MOR så skulle hon nog istället kalla det för "pärstation".



Skönt att ni får flera härliga sovmornar och att det planerats för kuliga aktiviteter hela veckan lång, kul med massor av aktiviteter inplanerade i veckan.



Kanon att vi får mera vilt att träna mer spontana upptag med, kan tänka mig att det krävs lite mera av mig i Ökl istället för Nkl. Vi känner oss lite sega idag... men vi får ju inte försoffas nu så vi kommer så klart ikväll och jag vill ju inte missa att få känna lite härliga dofter från dig och överraskningar kan jag aldrig motstå :-)



Ses om ett par timmar!

2009-09-14 @ 13:21:32
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander & Beck

Ni är inte lite tosiga ni två, så fin present bara för att vi fixade en 1:a igår... men så klart tusen

tusen tack för det härliga täcket jag fick ikväll, det passade jättebra :-)



Tack också säger både jag & Beck för märgbenen & godbitspåsarna.



Se nu till att löp färdigt fort som attan så att vi snart får ses och busa igen.



Massor med nospussar till er båda!

2009-09-14 @ 23:12:57
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0