Reunion

Ikväll var det dags för stadspromenad med korv och inte vilken som helst. Det var nämligen Elliot, Walle och jag, dvs flattar med Mattar som slöt upp vid teaterparkeringen runt sex snåret. Det är lääääänge sen vi gick korvarunda tillsammans alla tre. Superkul i alla fall. Mina två bästisar sen valpben och jag på korvarunda i stora stan. Det blev en rejäl runda och så stopp vid en korvatjolla som faktiskt ligger ganska nära Walles place fast vi har inte provat den innan. Rätt lång leveranstid på korven men den var god. Extra god var säkert den biten Matte snodde.

Det märks allt att det är kyligare ute nu. Framför allt blir det mörkt tidigare. Det är jämmerserenader från tväbeningarna mest hela tiden tycker jag att det börjar bli höstigt. Men det är ju bara så, inget att göra så stor affär av. Klart sommaren är bäst med långa ljusa ljumma kvällar fulla av bad och mys men vad ska vi göra? Jag är inte ett dugg intresserad av att flytta till sydligare breddgrader, jag trivs bäst här i min skog. Istället borde tvåbeningarna jobba mindre på vintern så de hann vara ute mer. Kanske Matte ska jobba natt? Då kan hon ju vara ute på dagen. Inte alltid natt kanske men ibland. Jag kan ju sova på Dagis...jag menar Nattis. Lär väl inte bli aktuellt det närmaste året men tål ju att tänka på sen.

I alla fall en toppenkväll. Imorgon jobbar Matte hela dagen. Jag ska avnjuta märgben och ha det trevligt. Ja vänta på Matte ingår ju också när kvällen kryper på.

Kommentarer
Postat av: zico-B m matte

Bra idé att matten ska jobba på natten :) .... men tyvärr måste de ju sova lite någon gång. Trist att det blir mörkare, men ändå kan det bli lite mysigt. Tända ljus, grisöron m.m. :D

Håll tummarna för oss imorgon - matte vill INTE att det ska blåsa som idag - det är spår på öppna fält .... ja, ni vet hur det kan bli då :)

Vi hörs - kanske ses vi på söndag på Revingehed !?

Tassar&Kramar

Z&H ,,,,,,,.....

...... som ska sova snart ...ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz

2009-09-04 @ 21:38:45
Postat av: Wallander

Vad roligt det var ikväll, en härlig tur med både fontänbad & körv. Det finns ytterligare en korvtjolla som måste testas, hoppas ni båda har lust att hänga med till den oxå en annan dag?



Att hösten nu närmar sig med stormsteg är ett som är säkert. Men vi får hjälpas åt att ta oss igenom denna mörkare tid, gör vi en massa roligt tillsammans så kommer det att gå lätt som en plätt, visst?



Ha en bra lördag & söndag :-)

2009-09-04 @ 23:06:45
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Det var en lååång o intressant (sett ur "snus-vinkel")runda....å gooood.

Händer nästan aldrig att jag får en HEL korv,vilken tur man hade =)å den piffade upp min aptit så till den milda grad att jag åt en stor portion av mitt vanliga käk när jag kom hem.Jättebra tyckte matte.

2009-09-05 @ 14:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0