Vildhunden på rätt spår...

I morse bar det av ut för spårning. Och gissa vad för sorts spår. Jooooo Bambispår! Tjoho. Så länge sen jag fick spåra bambiklöv. Jag tog mig an spåret med sån glädje att det blev lite hafsigt på första sträckan men sen gick det som en dans. Fast trötter var jag när jag hittade bambitassen. Matte är ju inte direkt känd för att lägga korta spår...

Jag vilade mig nästan hela förmiddagen efter spårandet. Matte målade färdigt grunden så nu är veckans målarprojekt klart. Ja fönstren återstår, stallet, gäststugan men det får bli till våren och sommaren för nu hinns inte mer med. Men huset har blivit så fiiint. Knappt man känner igen det!

I eftermiddags blev det simtur i Pude sjön. Det var finemang minsann att få svalka sig efter en stund i bilen när Matte var och handlade.

I kväll har ljuva dofter spritt sig i vårt hus. Först stekte Matte kycklinglever och nu är det blodpuddingspluttar i ugnen. Mums. Jag fick smakprov av levern och ojojoj vad gott. Man har det nog inte så eländigt som man försöker få det att se ut ibland när man känner sig bortglömd :D

Spår imorgon i Fulltofta. Bäst man sover sig i form!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0