Fest hela helgen lång

I fredags kväll var det stor fest hos Dagis med besök av alla Mattes syskon, brorsans familj och gammelmoster Göta. Matte och Vildhusse firades lite till, Matte fick fler presenter och Vildhusse också. Såklart blev det sent även den natten och jag måste säga att jag varit lite trötter på dagarna av allt nattramlande.

Igår kom Flocken Lindeblad på besök till min skog. Och med sig hade dom ännu fler presenter till Matte. Hon trodde det var slut på firandet men se det var det inte. Och kolla vilka fina trädgårdsprydnader vi fick!


Bambisar i trädgården! Söööötnosar!

Såklart blev det en massa bus med grabbarna Walle o Beck. Vi badade i Ekholmsjön:


Plaskeliplask


Bryggbild! Härligt väder!

Det blev spår också! Jag fick ett spår som var väldigt "kontaminerat" med vilt men det gick fint. Glömde en apport, hade brådis och nosade bara på den, glömde ta med den till Matte. Men dom andra tog jag och fick mjukost i retur


Hit med mjukosten!


Mmmmmm! Gott!


Spåret fortsätter!

Sen när man har spårat kan man råka bli lite trött. Och det var ganska varmt också så jag hittade en skuggig plats. 



Tack för besöket och Matte är jätteglad för Bambisarna som ligger och vaktar ingången i vår nyfixade rabatt. Men nu tror jag bestämt det är slut med presenterna!

Idag ska Yster och Medicinpinnen åka tillbaka till stan. Dom är stadsråttor, svåra att få ut i solskenet. Men Yster finns det visst hopp om ändå, bara man får ut henne. Medicinpinnen är väldigt inneaktig.

Trist att det blir vardag igen. Matte ska till T-lilla imorgon, tisdag och torsdag. Onsdag studier och fredag är hon ledig för hon ska jobba natt och hon hade missar att Valborg inte är helgdag så hon fick ta en semesterdag men det verkar hon inte ledsen för. Hon kommer bara att vara ledsen när semesterdagarna är slut! Och hon ylar om att hon måååste börja läsa,tentan närmar sig med stormsteg. Hon måste nog lägga in en växel till men i helgen har det varit svårt med läsningen ju.

Vi har bestämt att Matte ska försöka o inte vara negativ till T-lilla. Måste försöka hjälpa henne på den punkten tror jag. Har ni några tips hur man står ut när man inte trivs på jobbet så dela gärna med er till Matte för hon behöver nog lite hjälp på traven!

Tjingling!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tack för igår, lika härligt som vanligt att få komma ut i skogen. Nästa gång kan din matte bespara sig att lägga spår till mig, jag tar en liten paus (igen).



Kul att bambisarna föll i smaken :-)



Det där med VC & T-lilla... be henne bara gilla läget så tror vi att det kommer att gå både lättare & tiden där kommer att ta slut snabbare.



Hoppas ni haft en bra dag i det underbara vädret!



Kramizar

2010-04-25 @ 18:42:15
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: H&Z

Tips:

- Pengar är bra att ha!

- Inget jobb, inga semesterdagar!

- Detta är inte för evigt!

- Finns säkert värre ställen att vara på!

- Folk blir friskare nu när solen kommer!



:D /H&Z

2010-04-27 @ 10:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0