Halen 2010

Då är vi hemma igen efter en härlig helg i Halen. Klockan är åtta söndag kväll och jag lovar att vi båda är redo för sängen. Ganska så möra minst sagt men nöjda och glada.

Helgen började ju redan i fredags, vi kom upp redan vid halv ett snåret. Först rekade vi stugan, kollade in utvändigt för vi hade inte fått nyckel än.


Gullesnuttigt eller hur?


Jag passade också på att ta mig ett litet bad i sjön Halen!


Vatten!!!


Skulle gärna vilja ta mig ett dopp Matte. Ok?


Mmmmm...lite kyligt men uppfriskande



Kom igen då Matte...ska inte du också bada?


Sen kom Helene & Zico och vi fräste ut i skogen för att spåra. Det blev härliga spår i skogen bland klippblock och branta backar. Jag hade skitkul!

När vi kom tillbaka checkade vi in i vår lilla mysiga stuga.






Efter rastning och mat så tillbringade Matte lite tid med resten av tvåbeningarna med mat och umgänge. Jag vilade mig och var såklart toppenglad när Matte kom tillbaka sen och det blev nattarunda och sen hopp i loppelådan.

På lördagen dvs igår var det spår som gällde dagen lång. På förmiddagen fick jag ett jätteroligt av Mari med Micra & Lee som gick över stock o sten och uppför o nerför och där hade jag så kul så jag glömde några pinnar. Matte fick lyfta mig nerför en brant på ett ställe! Sen när vi var klara där åkte vi till ett annat ställe, där grillades det och sedan blev det nya spår. Det jag fick då var inte riktigt lika långt som förmiddagens som Lars med Kevin & Belezza foxade men det var väl så roligt och då plockade jag hem alla pinnarna också. Ett uppletande fick vi även med och budföring.

Nöjda och trötta åkte vi till stugan och vilade lite innan det var dags för kvällsrunda som jag egentligen tyckte vi kunde hoppat över för jag var trött. Men sen vilade jag i sängen medan Matte käkade och hade trevligt. När hon kom tillbaka blev det snabbt sängen för det tar på krafterna att vara ute och spåra hela dagen.

Idag blev det urstädning av stugan och packning på morgonen. Sen drog vi ut i skogen och hann med ett spår till. Jag fick ett riktigt långt och klurigt ett som Zicos Matte gick ut. Kan tala om att jag var trött i slutet men jag kämpade tappert för en spårhund ger aldrig upp! Efter att ha samlat lite krafter igen orkade jag med ett uppletande och en rastning med Zico innan det var dags för hemfärd. Matte var allt lite sömnig men det gick fint att köra. Sen har det packats upp och fixats lite men nu är Matte helt slut säger hon. Och kanske med viss rätta för även om hon inte har använt näsan som jag så har hon gått rätt många spår eftersom hon har lagt till andra, gått mina och gått andras.

Bilder kommer så småingom på medlemmarna i spårgruppen!

Vi är jättenöjda med helgen och hoppas såklart det kan bli av nästa år igen även om det verkade som att campingen ska byta ägare. Håll tummarna för att den nya är vänligt inställd till medföljande hundar!

Avslutar med en bryggbild...



God natt och på återseende!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Lyckat läger med andra ord!



Så mycket spårande, att du orkade... men du är inte tjejen som ger upp i första taget.



Tur det blev lite vila medans 2-beningarna roade sig själva på kvällarna :-)



Ses vi imorgon?

2010-04-18 @ 22:57:45
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Helene och Zico-Bus

Tack för en trevlig helg - det kommer några bilder från ditt spårarbete på mail (eller rättare sagt mest när det är dags för mjukosten).

Vi ses ikväll!

Tass&Kram

Z&H

PS. Hoppas inte "vandrarhemschefen" är inne och kollar din blogg - "INGA HUNDAR I SÄNGARNA"! Hi-hi.

2010-04-19 @ 10:36:39
Postat av: Kennelmamman

Visst är det kul att åka på läger och det verkar som ni har haft ganska kul mellan spårsnåren också. Vill också passa på att säga att hundarna gillar kanindummiesarna jättemycket och suget att apportera blir lite bättre än bara vanliga tygpåsar!

Vi åkte förbi avfarten till Klågerup i förra veckan, men vi vara ju bara på motorvägen till och från Danmark...men vi tänkte på er då!

Kram från oss,

Renée

2010-04-19 @ 16:00:20
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0