Helgens övningar

Jaha, då var det söndag kväll och var blev helgen av???

I fredags kväll var ju Walle o Beck här som jag berättade om i fredagens inlägg. Men pga allmän skruttighet i fredags blev det inga bilder. Här kommer dom istället...


Bus med Walle!



Alla ville ha bollen!



Beck gav upp ganska snabbt. Kvar var jag och Walle...




Men jag vann!!!



Beck roade sig med ett gammalt avdankat märgben.


Igår var det lugna puckar. Vi höll oss hemma bortsett från en liten tur till Tippen. Lite trädgårdsfix, märgbensgnag och ganska mycket vila för Matte var fortfarande i förkylningens klor.

Idag åkte vi iväg till appelltävling i spår som Skurups BK ordnade. Det var första gången för oss och syftet var mest att pejla in hur det går till på en sån där tillställning. Vi skulle spåra på ett fält en bra bit utanför Skurup (mot Blentarp till). Där blåste det som tusan och kallt var det enligt Matte. Men i alla fall blev spåren utlagda och det tog inte så lång tid innan jag fick komma ut och fick anvisat mitt spår. Det gick jättebra...ändå till en vinkel där det hade gått en stor fet hare. Ledsen Matte men jag kunde bara inte motstå doften och jag är ju i själ och hjärta en viltspårhund så jag tog mig ett par svängom där i vinkeln och även om jag gjorde resten utan anmärkning sen så var det tillräckligt för att det inte skulle vara lönt att fortsätta. Så det bar av hemåt istället och kanske var det inte så illa ändå för Mattes näsa rann värre än någonsin därute i blåsten. Det blev vila när vi kom hem och sen på eftermiddagen var det grillpremiär på Dattis.


Vildhusse grillar!




Knappen spanar



Kag dricker damm och Dagismatte pysslar med sina blommor.


Ikväll när jag kom ut så upptäckte jag något märkligt. Ser ut som vi har fått ett märgbensträd här hemma men jag tror någon skojar med mig!


För bra för att vara sant?


Ikväll tog vi rundan runt sjön och kolla så många hjortar och så nära dom var dessutom:




Nu är det snart läggdags. Matte vill inte till T-lilla imorgon, hon tycker inte alls det är kul :( Men inget att göra åt saken. Förkylningen är åtminstone på returen. Det som är bra med den här veckan är att Matte bara ska till T-lilla tre dagar för på fredag är hon ledig och då ska vi till Halen! Där ska vi ha det så fint i vår lilla stuga som Matte har bokat. Sist bodde vi inne på vandrarhemmet men folk gick ju upp så jädrans tidigt (fem-halv sex) och det tycker vi inte om när vi är lediga. Så i år blir det stuga istället, den ser ut så här på bild:






Mysigt eller hur? Matte får helt enkelt försöka se fram emot helgen när hon ska till T-lilla morgon. Själv ska jag till Dagis. Imorgon kväll blir det nog en sväng till Lomma. Tisdag kväll ska det pluggas med Lina. Onsdag är Matte ledig för studier, på kvällen kanske vi får besök. Torsdag T-lilla och på kvällen ska vi packa och fredag åker vi.

Tjingeling på er!



Kommentarer
Postat av: Wallander

Hm, håller inte helt & hållet med om att du vann dragkampen även om det ser så ut på bilden...



Vilket kanonträd du har... måste allt spana in det lite närmre på onsdag kväll när vi kommer.



Härligt att utomhussäsongsgrillningen har startat:-)



Ser trevligt ut där ni skall bo i Halen... kan inte bli annat än trevligt!!!



Lite surt att inte få träffa dig ikväll, jag fick egentligen ingen riktigt bra förklaring till varför av MOR... kanske lika bra det :-(



GodnattKramizar

2010-04-12 @ 22:52:11
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0