Mattes fantastiska födelsedag

Igår uppnådde Matte den aktningsvärda åldern av 30 år!!! Och hon blev firad med pompa och ståt! Det började på morgonen med telefonsamtal (Walles och Becks Mor var först ut). Mailen trillade in. Vildhusse och Dagismatte kom och grattade med massor av fina blommor till trädgården och en bänk i gjutjärn och dessutom ett superskönt sängtäcke och kudde (till mig också!).

Sen var det rätt lugnt på dagen, vi planterade, städade och donade. Sen vid sexsnåret bar det av till Lomma BK. Där var det tunt med folk när vi kom, endast Helene med Zico, Roland med Roxy, Lotta med alla dogsen och så kom Carina med Toss. Men just som Matte var som mest koncentrerad på min träning av framförgående så dök plötsligt fler upp, nämligen Ann och Helene med blommor o presenter från träningskompisarna. Så himla mysigt av dom! I blombuketten fanns grisöron och tuggstång inbakade, jag tyckte genast dom borde gå till mig men se där fick jag tji. Jag får vänta tills blommorna vissnat säger Matte. Jaja...den som väntar på något gott...


Fiiiin bukett!

Sen fick Matte en massa superfina presenter ocskå. Av Ann, Helene L och Helene J fick hon ett silversmycke med flattehuvud i siluett


Stiligt!

Och vad kunde vara finare än en canvas tavla med mig som motiv (också av Helene x2 och Ann)


Den är redan upphängd ovanför Mattes skrivbord!

Hon fick också en chokladtermosmugg av träningskompisarna som genast provades och höll galant tätt! Och en bok om att leva med hund av fyra killar som gillar Matte mycket (Walle, Elliot, Zico och Beck)!

Tusen tack alla på klubben som var med och fixade så att Matte fick en härlig överraskning på sin födelsedag! Så här glad blev hon:



Av mig fick Matte en fjällräven jacka som jag köpt på rea. Jag har minsann salat ihop till pengarna själv på olika sätt som jag inte berättar om! Men jag ska nog se till så jackan kommer till användning framöver!

Sent på natten kom sen Syster Yster och Medicinpinnen med tåg från Stockholm för flygen blev ju inställda. Vi hämtade och var på Dattis för tårta och champagne klockan två inatt. Jag var trött men en välkomstceremoni var ju ändå tvunget! När vi kom hem till Solgläntan fick Matte en jättefin badrumsmatta av Yster. Det var behövligt och mycket snyggare än den gamla mattan som låg där innan.

Nu har vi sovit gott med nya fina täcket och kudden och Medicinpinnen har kommit till Solgläntan och då fick Matte presentkort på Plantskola så nu kliar det i Mattes trädgårdsfingrar att handla växter. Och festen fortsätter för ikväll är det middag med alla inkl Byggar Brorsan med familj och Gammelmoster Göta. Får se om vi hinner rapport ikväll, annars imorgon.

Tack än en gång till alla som gjorde Mattes födelsedag till en minnesvärd dag! Ni är TOPPEN!!!


Kommentarer
Postat av: Elliot

Klart som korvspad att du skulle firas =D Du e ju allas vår favvis!Roligt att du blev glad för tavlan och halsbandet o hundboken med för den delen,fast de var ju lite taskigt att vi fyra killar(asså jag,Walle,Beck o Zico)inte fick vara med inne i klubbstugan...

puss o kram från E

2010-04-23 @ 16:11:34
Postat av: Lakrits

Ja, det kan jag hålla med om! Ska se till så Matte läser boken noga!

2010-04-23 @ 18:51:55
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Nöjet var helt på våran sida :-)



Hoppas kvällen oxå varit till belåtenhet!



Ses imorrn... skulle matte ha ont i håret så får hon ringa och ändra tiden.



Kramizar

2010-04-23 @ 21:44:50
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico

Hoppas det är en bra bok! D v s att den talar om att ALLA ska vara med när det är en STOR händelse. Som t ex igår ... jag håller med Elliot, vi borde varit där ... vi gillar ju dej såååååå mycket. T ex svårt att fixa framåtsändandet när du står i gruppen! Det skulle ju kunna vara så att du har något "kuligt" i fickan :D

/zico-bus

2010-04-23 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0