Fest

Igår var det fest! Åtminstone senare delen av eftermiddagen och hela kvällen. Detta eftersom Matte nu har semester och är klar med sin himla allmäntjänstgöring. Det innebär att hon blir legitimerad läkare så fort socialstyrelsen bara har fyllt i sina signaturer på rätt ställen. Hipp hipp hurra!!! I eftermiddags sammanstrålade vi från Dagis med Matte som kom från T-lilla. Vi träffades på en trevlig kaffestuga vid Mossbystrand. Där käkades det kakor i stora mängder och jag fick smaka en del. Sedan blev det ett kort bad i havet med Vildhusse.

Men igår kväll var det höjdpunkten. Grillad fläskfilé stod på menyn både för två och fyrbeningar. Knappen o jag fick en stor portion var och efter det blev jag så nöjd och så trött! Tvåbeningarna höll ut en stund till och käkade tårta men sedan åkte Matte och jag hem och då blev det snabbt sängen för Matte var också rätt mör. 



Kvällsmat!

Tänk så skönt det ska bli att ha Matte hemma framöver och sedan när hon börjar jobba igen slippa se hennes dystra min. För nu ska det ju bli mycket bättre! Det sista halvåret har inte precis varit någon höjdare för att uttrycka sig lite diplomatiskt :D

Några bilder från kvällsrunda igår...



Jag sitter och tittar ut över min sjö.



Drickapaus.

Nu på förmiddagen blir det nog en liten tur till Elliots och imorgon spår. Sedan får vi se hur veckan artar sig. Det är ju semester och då behöver man inte tänka så mycket :D


Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Stort grattis skriver jag här till matte. Och till dig med för den delen för allt lär ju bli så mycket roligare nu för er båda när matte är klar. Vi får fira när jag kommer ner i början av september. Längtar tills jag också blir med leg... Men nu ska det avnjutas 2 veckors semester här i Stockholm. Det är inte så dumt det heller. En sak i taget och inte tänka för mycket på framtiden. Det blir bäst så. Nospuss och magkli från mig.

2010-08-07 @ 16:31:04
Postat av: Wallander

Vilken fest! Förstår att det firades rejält... det är en STOR grej att din matte nu snart oxå har bevis på att hon är en RIKTIG doktor :-)

2010-08-10 @ 08:54:17
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0