Zico på Solgläntan...

...UTAN sin Matte

Idag kom Zico på besök. Det är ju inte så förfärligt ovanligt. Men det annorlunda idag var att hans Matte åkte iväg och lämnade Zico här i min och Mattes omsorg hela dagen. Zicos flock skulle nämligen till grannlandet Danmark och roa sig och då kunde ju inte Zico ligga själv hemma hela dagen. Så vi tänkte att vi skulle ta hand om honom riktigt mycket och det har vi gjort hela dagen. Jag har tröstat honom när han fick Mattelängtan och Matte har kliat honom, han har fått promenader, mat och godis. Och han var nog ganska nöjd trots allt fast han ylade lite efter sin Matte när hon hade gått. Jag förstår honom så väl, inte lätt att vara en mammagris...

Efter att vi gått kvällsrunda, strax innan det mörknade körde vi hem Zico till Blomstergården i Hjärup. Han blev glad att återse sitt hem, enligt Matte som följde honom in kollade han lite efter sina tvåbeningar men konstaterade sedan att huset var tomt. Men han lät sig väl smaka av godiset han fick och tackade för dagen och sade hejdå till Matte. Hans flock kom nämligen inte hem förrän sent, ja just nu tror jag bestämt så det blev bäst att han fick sova hemma lite i väntan på dem. Men jag och Matte har varit godkända som reservflock idag. När Matte var på andra sidan staketet en stund sjöng Zico lite övergivet för henne och ville att hon skulle komma in på rätt sida igen :D Och han ville gärna bli kliad på rumpan och Matte blev tvättad i öronen. Så helt bedrövligt var det inte på Solgläntan och jag tror att Zico kan tänka sig att komma igen om det behövs. 

Men det tar ju lite på krafterna att vara värdinna så nu väntar sängen. Igår kväll var jag också lite slut för det var kräftskiva på Dagis med vänner till Dagismatte o Vildhusse som även Matte känner och har jobbat med. Därför var vi medbjudna. Gästerna hade sin fyrbening med som heter Lucky. Men han är lite knepig tycker jag, ingen gentleman precis. Han bara skäller ut mig och det gillar jag inte. Sedan tog han mina grejor och jag är väl inte snål med att låna ut men han tänkte ta sönder Tommy Tvättbjörn (TT) som varit med mig sedan valpben men Matte ryckte in och räddade TT. Puh. Ja, det var allt lite stökigt och skönt att komma hem sedan. 

Bara ett kvar lediga dagar kvar nu för Matte. Trist men hon ska ju börja på ett mycket bättre jobb så det är ju inte så bedrövligt ändå. Synd bara att man inte får ha henne hemma längre och det finns ju alltid saker att fixa på Solgläntan så hon hade nog inte varit sysslolös med en eller två månaders semester till. Men det är ju önsketänkande. Och Dagis tar emot mig med öppna famnen men det blir inte förrän onsdag morgon! 

Natti-natti
/Lakkan 

Kommentarer
Postat av: Zico

1000 tack till Marie och Lakkan för att jag fick spendera dagen hos er. Det hade allt varit lite ödsligt att ligga hemma på Blomstergården själv så länge.

Sen längtade jag inte alls efter min matte - sånt gör inte tuffa grabbar :) Jag tyckte det var hur fräckt som helst att vara hos er och att jag tjuter lite när jag ser gråa bilar, beror bara på att jag tycker dom är så snygga :D

Tass och Kram

Zico-Bus

PS: Matte hälsar och tackar och säger att Lakrits är välkommen att vara hos oss när hon vill .... eller när hennes matte vill.

2010-08-29 @ 16:06:42
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Wallander

Så nu har Zico oxå fått upptäcka hur bra man har det hos dig & din matte :-))))



2010-08-30 @ 21:26:10
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Elliot

Tror nog att Zico tyckte att det var toppen att vara hos dej....även utan sin matte.

Vilken tur att TT räddades,har inte du fått honom av mej förresten?

2010-08-31 @ 16:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0