Dansebana

Ja, det är ju rena dansebanen i skogen, särskilt när man åker bil :D Då slirar den hit o dit på vägen. Men även när vi går så är det slirigt och rätt som det är hänger inte baken med utan åker åt ett annat håll. Vi försökte gå på mitt älskade fält också men det var nästintill oframkomligt. Man sjönk ner nästan tre decimeter och fick ta jätteskutt för att komma upp. Men vi är ju glada att snön smälter. Det hade bara varit bra om det gick snabbare!

Någon träning går ju inte att få till i detta väder. Matte hade någon idé om att lägga spår imorgon men den strök hon idag när hon insåg att snön faktiskt fortfarande är djup. Tror faktiskt att Matte också längtar efter att spåra!

En väldigt positiv sak är att Matte lyckades bli av med sin jour imorgon i Ystad så hon är hemma med mig hela dagen istället. Jippie! Första lediga helgen på mycket länge för Matte. Och jag måste säga att jag gillar hennes planering bättre framöver för hon ska gå natt lite då och då men inga dagjourer. Då sover jag bort mycket av väntetiden och så kan vi ha kul på dagarna ändå. Det tycker jag är bra!

På måndag börjar Matte nytt jobb på vårdcentral. Där ska hon vara i sex månader. Och det är till världens ändå hon ska, nämligen Tomelilla. Dit kan hon inte ligga o köra vareviga dag, dels blir det rent för dyrt och så för jobbigt. Därför ska hon åka tåg istället. Det blir tyvärr mycket tidiga morgnar men å andra sidan kommer hon hem i tid. Jaja, det får väl gå. På onsdagar har hon lite undervisning och sen studietid. Det måste väl innebära att vi ska studera mina kunskaper i lydnad, spår och uppletande?! Plugga ska Matte göra på tåget för i maj ska hon skriva tenta på allt hon någonsin har lärt sig. Urk! Tur man slipper!

Nä, nu är det sängen som gäller!

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Jasså, så ni har dansebana... vi har fått en batastor pool i Magistratparken.



Sedan stämmer verkligen uttrycket "Det som göms i snö, kommer fram i tö"... fy farao vad många malmös hundägare är kassa på att plocka upp, det borde utföras böter!



Vad skönt att söndagsjouren kunde bytas bort, synd att det inte kan bli något spårande... men snart får vi hoppas att det går.



Hälsa matte och önska henne LYCKA TILL till på nya jobbet i Tomelilla

2010-02-28 @ 20:26:33
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0