Trött Matte

Idag hade Matte jour i Ystad. Ett himla ställe alltså, hon fick jobba över tre timmar innan hon slutligen kom hem till mig ikväll. Tvi för alltså! Okej, hon får ju betalt men det tycker jag är en klen tröst. Trött var hon också. Ja redan imorse var hon trött och jag var lite ledsen att vi inte kunde vara tillsammans.

Nåväl, en skogstur med vår nygamla pannlampa blev det sen när hon kom hem. Och därefter korvagrillning. Så helt lottlös blev man ju inte. Och imorgon har vi hela dagen tillsammans.

Var förresten igår på dagen hos Elliot en sväng och busade i trädgården och hade lajbans på mossen. Men fy vad äckligt vattnet var i ån. Alldeles grönt. Tror man borde tipsa S-torps kommun om att ta prover där för någon har nog hällt ut äckel päckel i vattnet och det är inte bra för svanarna och andra som tex jag och Elliot som vill bada där sen när isarna lossar! Dumma människor som skitar ner så!

Imorr'n kommer kanske Walle och Beck hit för bus o kul! Hurra säger jag och håller tassarna att det blir så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0