Hopp om vår

Idag har vi varit hemma men vi har inte legat på latsidan för det. Matte fixade spår till mig i förmiddags och det tyckte jag var toppen! Hon var lite lurig allt för hon hade gått där det fanns en massa djurspår i snön så sen såg hon när jag var ute på några små utflykter. Men dom var bara alldeles jättesmå för jag höll mig ganska noga i Mattes spår. Annars riskerar man ju att missa pinnarna och då även godis. Inte för att jag förstår varför Matte blir så hiskeligt glad för några små träpinnar men hon får som hon vill. Personligen tycker jag att pinnarna jag släpar hem från skogen är mycket finare.

Förutom spåra har vi tränat lite lydnad hemmavid, gått tre rejäla rundor i skogen och fixat lite utomhus. När vi gick rundan runt sjön fick jag leta godis på alla möjliga ställen, bland annat så här: 



Matte har också plockat undan alla julsaker. Så nu är det vår, eller åtmistone går det på rätt håll, dvs det blir ljusare. Men ett litet vårtecken hittade vi faktiskt inomhus:



Den var lite trött, vi råkade väcka den ur vinterdvalan. Den hade slagit sig till ro i granriskruset och först åkte den ut i snön. Men Matte tyckte så synd om den att vara ute i kylan så hon tog snabbt in den igen och placerade den efter fotograferingen i en annan kruka så den får vila lite till. För det är ju inte riktigt vår ännu. Men visst är den fin!


Kommentarer
Postat av: Wallander

Så klart att det finns hopp om våren lixom om våra framsteg i skog & mark. Du verkar verkligen vara på rätt väg nu, KUL!



Hoppas vi ses imorrn!



Kramizar

2010-01-24 @ 22:48:14
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0