Kallt!!!

Jisses vad kallt var var när vi skulle träna i Lomma ikväll. Mattes tår blev till små isklumpar och hennes fingrar domnade snabbt bort. Dessutom rann hennes näsa som en tappkran. Jag klarar mig ju bättre i kylan men mina morrhår blev alldeles isiga och det var faktiskt lite kallt om tassarna! Men vi tränade en stund ändå och det gick ganska skapligt.

Jag fick säga hej till Walle och Beck och det var kul. Synd om deras kära Mor bara som försökte hålla ordning på dem i kopplen när vi dansade runt. Hoppas vi kan ses senare i veckan på en korvarunda. Det gäller minsann att hålla ångan upp i kylan och vad kan dessutom vara bättre för att värma en än en nygrillad korv?!

Nu är det minsann läggedags! Alla Mattes kroppsdelar har tinat och även mina morrhår! Brasan sprakat och mysfaktorn i vårt lilla hus är rätt så hög.

Dagen har blivit 1 timme och 13 minuter längre. Alltid något!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Kallt var bara förnamnet ojjade sig MOR på vägen hem. Men tur var att hon fick vara "budare" för Lakrits så att hon höll uppe värmen lite.



Nästa gång vi ses i Lomma så föreslår MOR att vi kan ses i skogen lite innan och då gärna att vi hunnit bli okopplade innan du kommer farandes.



Korvarunda, mums... ni är hjärtligt välkomna :-).



FAR sitter och mumlar något om mumsig princesstårta... jag fattar ingenting, gör du?

2010-01-25 @ 23:19:22
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico-Bus

Hej,

Ni är tappra ni som ger er ut och träna i denna kyla. Jag hade gärna också gjort det - men matte ville inte. Hon säger att hon förfrös en tå på sökträningen i söndags, dessutom är näsan och kinderna alldeles "fnasiga" och röda. Hon ser lite kul ut faktiskt :)

Vi ses till våren :D

/Z&H

2010-01-26 @ 09:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0