Algblomning på gång

Idag skulle jag få bada med Elliot och vi åkte till Sövdesjön tillsammans men där fick vi tji för det var algaktigt i vattnet. Inte jättemycket men inget vi vågade ta chansning med. Trist, där stod vi med långa nosar och näsor. Men våra Mattar fann på råd och hittade sjön vid Tvedöra där vi var för hundra år sedan och badade. Där var det klart och fint vatten dvs ingen algblomning och vi plaskade och höll i gång.


Elliot till attack!


Elliot


Lilla jag!


Jag först!

När vi kom hem till Elliots hittade han en sko (Husses) som han tyckte vi skulle leka med. Jag har fått lära mig att man inte leker med dojor så jag vågade inte riktigt. Men visst är han söt, lille E!



Efter träffen med Elliot har jag varit rätt mör i värmen. Men ett märgben blev gnagt så småningom. Matte har försökt städa lite, det låg drivor av päls på golvet för jag har fällt en ansenlig mängd av min fagra päls så nu är den just för tillfället inte så väldigt fager längre men det ordnar sig nog med tiden.

Det börjar dra ihop sig för läger hos Sydöstra Skånes BK. Söndag kväll är det samling men träningen börjar inte förrän måndag. Det lutar åt att vi kör hem och sover på nätterna för det är skönare/svalare hemma, blommorna behöver pysslas om och så är Matte lite sliten och känner att hon nog inte orkar leva lägerliv i nästan en vecka. Men vi kan ju ha trevligt ändå med kompisarna och om vi ändrar oss och vill sova över så har vi flott erbjudande hos Kerstin & Nisse i deras husvagn!

Sist men inte minst, se upp för algerna därute i värmen!


Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Du har blivit välupplärd kring skorna. Det är bra. Klokt att hålla sig borta från dem. Fast jag håller med om att Elle Pelle är söt. Det är en fin buskompis du har.



Kramar från Stockholm!

2010-07-24 @ 09:05:18
Postat av: Wallander

Vilken skit att algblomning finns och gör så att vi inte kan bada överallt. Tur att det gick bättre för er när ni bytte plats!



Härliga badbilder precis som vanligt :-)



Ha det nu så riktigt roligt på lägret oavsett om det blir att sova där eller hemma.



Kramizar

2010-07-24 @ 10:23:47
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico-Bus

Hej,

Även jag måste hålla med om att E. ser rätt mysig ut med "sin" sko i munnen. Nästan som om det varit jag och husses sko :)

Då ses vi imorgon och hoppas att matte bestämmer sig för att stanna över någon natt i alla fall. Rätt mysigt för tvåbeningarna att sitta och tjata lite på kvällen. Oss går det ingen nöd på heller, man brukar ju vara rätt mör efter en hel dags aktiviteter.

Tass&Kram

Zico-Bus

2010-07-24 @ 17:23:22
Postat av: Elliot

Ja visst e de konstigt med de där algerna,för förra söndagen när Kidd,Beck o jag var där så var vattnet fint.

Tur i varje fall att vi fick plaskbadat på andra stället.Just där lekte jag o min syster Vira en gång när vi var pyttisar....de var tider de...

2010-07-25 @ 16:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0