Ute är bäst!

Jag älskar att vara ute och nu äntligen börjar det ju bli varmare så man kan få till lite mer utevistelse. Ja, int så att jag får för lite promenader eller så men jag gillar det där med att ligga ute på tomten, gå på upptäcksfärd, hålla koll på vad Matte gör etc. Så idag blev det utearbete när den vildvuxna hasseln sågades ner. Matte släpade grenar och Vildhusse sågade. Sen blev det utefika med Dagismatte och Knappen också som kom till Solgläntan på besök.

Jag fick också vara med och fika men jag fick ha haklapp för det rann så väldigt från min lilla mun.



Efter trädgårdsarbetet blev det ännu en promenad och då träffade vi på en kompis som bor i närheten. Så det blev en gemensam runda med mycket spring. Hon är två år och heter Becky. Tror hon är en sån där Weimaranare. Snabb som bara den i alla fall men jag är bättre på brottning!

Nu är det kväll och strax nattedags så Matte får ta igen lite sömn!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad mysigt att ni kunde sitta ute och fika. Jag tror dock det kommera att krävas lite mera värme för att jag skall få intaga min favvoplats - balkongdörrsöppningen.



Vad roligt att det bor en lekkompis så nära dig, alltid roligare att busa om man är två.

2010-03-08 @ 22:15:20
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0