Fredagskväll

Japp, nu är Mattes vecka i T-lilla till ända. Fast hon jobbar imorgon natt i Lund, då är jag såklart på Dattis. Innan dess ska vi hinna ut till Revinge och spåra lite. Vi hoppas på fint väder, vi har haft nog av Revinge i regn för ett tag.

Igår var vi i Lomma en sväng, först lite träning, sedan fick jag vänta en stund i bilen medan Matte var på möte. Men jag var inte lottlös sen för på vägen hem stannade vi till vid Elliots och vi busade ja jädrans i hans trädgård. Jag lekte piraya och klippte med käkarna medan jag jagade E. Bita i benen är också en av mina favoriter. Man kan göra mycket kul med Elliot Busprick. Matte och Ann stod mest upptryckta mot husväggen.

Ikväll har det varit lugnt. En del mygg i skogen som irriterade Matte. Sedan käkades det på Dattis men vi skyndade rätt snabbt hemåt för hemma är ändå skönast. I alla fall när jag är själv med Matte, då trivs vi bäst hemma hos oss. Men annars trivs jag jättebra på Dattis. Det bästa är att jag har både ock! Jag har Dagismatte och Vildhusse på Dattis och Matte hemma på Solgläntan. Toppen!

Vi ska snart natta oss. Det är så tidiga morgnar så jag blir kvällstrött. Och Matte behöver sova mycket inatt för sen är det nattrammel som gäller för henne. Brasan sprakar mysigt i spisen, trodde egentligen det var slut med eldandet men det är ju så kyligt ute att Matte blev alldeles ruggig och faktiskt jag med efter mitt bad och vattenapportering i sjön när vi var på promenad.

Tjingeling. Nästa rapport blir på söndag.
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Zico och Helene

Alltså, nu är det söndagskväll :)

Tack för en trevlig träning på Revinge i lördags! Å Lakkan var såååå duktig. Vilket fint upptag och vilka fina markeringar av apporterna.

/H&Z

2010-05-30 @ 20:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0