Helgen går fort

Först spårade vi på dagen igår i Fulltofta. Vi var ett helt gäng där, kul att så månag kommer. Och regnet höll sig borta! Jag skötte mig bra i spåret, glömde bara en pinne så det blev en hel del mjukost för de fem jag hittade. Efter spårandet fick jag och Zico springa i skogen tillsammans. Våra mattar irrade lite som vanligt men vi hittade ändå tillbaka. Tur var väl det för Matte hade ju tid att passa till jobbet. Jag var på Dattis. Där gick det vilt till när Vildhusse eldade brasa och det blevn ågot vajsing med en brädbit som tog fyr i skortenen. Det fick ju åtgärdas illa kvickt men huset blev fullt av rök. Nåväl, korven blev grillad och det var ju huvudsaken.

När Matte kom imorse blev det sång och dans såklart. Efter en promenad bar det av på liten sväng för ärenden och därefter kroknade Matte en liten stund när vi kom hem. Men sen tog hon nya tag, vi gick ut och sedan städade hon i stallet. Då råkade jag tugga på något som irriterade så i munnen, vet inte riktigt hur det gick till. Matte kom och vände ut och in på mig, rena kriget alltså. Till sist resignerade hon, jag sade ju att det inte var något farligt jag stoppat i mig. Fick välling, ägg och lite annat som skulle lindra och sen var allt frid o fröjd igen.

Efter middag på Dattis är vi nu lite trötta båda två. Matte jobbar T-lilla bara måndag o tisdag denna vecka, sedan är det plugg! Och det behövs för det kommer alltid saker emellan när Matte ska läsa så det blir aldrig så mycket gjort som det var tänkt. Konstigt.

Idag invigde jag min cykelkärra för säsongen när den åkte ut ur stallet för städning.



Go natt på er och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Så söt du är i din kärra <3

Matte är lite sur på de allt striktare reglerna på att öppna internetsidor på jobbet - er blogg har blivit en "closed internet site". Shit! Vad ska hon då göra när alla andra fikar?

Ha det gott, så syns vi - kanske till helgen!

Tass&Kram

Z&H

2010-05-10 @ 20:18:06
Postat av: Wallander

Nästan full pinnpott... bra jobbat!



Vilken tur att inte korven "brann inne" men så klart oxå att inget allvarligare skedde när det tog fyr lite felaktigt.



En gång när jag var liten så var jag lite närgången på en padda... men det kan det ju knappast varit det du stött på i stallet, eller?



Ser himlans mysigt ut i din kärra :-)



Ses på fredag!



Hoppas du får härliga dagar nu med matte din



Nospussar!

2010-05-12 @ 21:27:24
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0